تیراندازی هوایی و شادمانه در افغانستان؛ طالبان دستور بازداشت صادر کرد

© AFP 2023تیراندازی هوایی و شادمانه در افغانستان؛ طالبان دستور بازداشت صادر کرد
تیراندازی هوایی و شادمانه در افغانستان؛ طالبان دستور بازداشت صادر کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.09.2021
عضو شوید
طالبان دستورالعمل هایی را برای ادارات نظامی و محلی به‌منظور جلوگیری از تیراندازی هوایی و شادمانه در سراسر افغانستان منتشر کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان (گروه ممنوع در روسیه) متن این دستور را در صفحه توییتر خود منتشر کرده است.

در این دستورالعمل که توسط کمیسیون امور نظامی طالبان صادر شده است، آمده است که «تیراندازی هوایی در شهر کابل و دیگر شهرهای کشور منجر به مرگ و زخمی شدن افراد می‌شود و همچنان وحشت را در بین مردم غیرنظامی ایجاد می‌کند».

در دستورالعمل طالبان همچنان آمده است که «به تمام مقامات نظامی در کابل و ولایات، فرماندهان و سایر افراد مسول دستور داده شده است که فوراً کسانی را که تیراندازی هوایی می‌کنند دستگیر و خلع سلام نمایند. همچنان به فرماندهی پولیس کابل و ولایات و مقامات اطلاعاتی دستور داده شده است تا اقدامات فوری و قاطع برای شناسایی و مجازات عاملان انجام دهند.

همچنان اشاره شده است که در میان کسانی که تیراندازی هوایی کرده اند، اغلب بیشتر اعضای خود طالبان هستند که براساس منطق دستور، باید مجازات نیز برای آنها اعمال شود.

روز شنبه، خبرگزاری خامه پرس به نقل از مسوولان شفاخانه ایمرجنسی در کابل گزارش داد که در پی تیراندازی‌های طالبان در کابل، بیش از 70 کشته و زخمی به این شفاخانه انتقال داده شده‌اند. هم‌زمان، مقامات محلی طالبان در ولایت ننگرهار تأیید کرده‌اند که در نتیجه‌ی این فیرها 17 تن در این ولایت کشته و زخمی شده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала