ترکیه واتساپ را 197 هزار یورو جریمه کرد

© AFP 2023 / Lionel Bonaventure ترکیه واتساپ را 197 هزار یورو جریمه کرد
ترکیه واتساپ را 197 هزار یورو جریمه کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.09.2021
عضو شوید
واتساپ از سوی نهاد حفاظت از اطلاعات کاربران در ترکیه به علت نقض قوانین حریم خصوصی 197 هزار یورو جریمه شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از دیجیاتو، «نهاد محافظت از داده‌های خصوصی ترکیه» (KVKK) می‌گوید واتساپ به صراحت اعلام نکرده که چگونه و با چه هدفی اطلاعات کاربران را پردازش می‌کند.

واتساپ 267 میلیون دالر جریمه شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.09.2021
واتساپ 267 میلیون دالر جریمه شد

طبق اعلام، واتساپ باید سازوکارهایی را پیاده‌سازی و از پردازش اطلاعات خصوصی کاربران که در تضاد با قوانین این کشور است، خودداری کند. آن‌ها واتساپ را به دلیل تخطی از قوانین ترکیه 197 هزار یورو جریمه کرده‌اند و از این شرکت خواسته‌اند تا تغییرات لازم برای تبعیت از قوانین را اعمال کند.

این نهاد ترکیه‌ای می‌گوید واتساپ را به دلیل سلب آزادی کاربران جریمه کرده است. در بیانیه KVKK آمده است: «کاربران مجبور شده‌اند که به اجرای این قرارداد رضایت بدهند». واتساپ هنوز به درخواست رسانه‌ها برای اظهارنظر نسبت به این جریمه واکنشی نشان نداده است.

جریمه امروز ترکیه در شرایطی اعلام می‌شود که واتساپ همین چند روز پیش به دلیل نقض قوانین اتحادیه اروپا از سوی نهاد نظارت بر حریم خصوصی ایرلند 267 میلیون دالر جریمه شد.

مقامات ترک در ماه جنوری از شهروندان خود خواسته بودند که به جای واتساپ از یک پیام‌رسان داخلی به نام BiP استفاده کنند. رئیس اداره تحول دیجیتال ترکیه گفته بود که اپلیکیشن‌های خارجی ریسک امنیتی بزرگی برای این کشور محسوب می‌شوند. اپلیکیشن BiP توسط اپراتور موبایل Turkcell توسعه یافته است. با اعلام قوانین جدید حریم خصوصی واتساپ، سایر پیام‌رسان‌ها از جمله سیگنال و تلگرام هم با رشد ناگهانی در تعداد کاربران خود روبرو شدند. البته گفته می‌شود پذیرش این قوانین در آینده برای کاربران عادی اختیاری خواهد بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала