حملات راکتی و پهپادی ارتش یمن به تاسیسات نفتی آرامکو

© Photo / IRNAحملات راکتی و پهپادی ارتش یمن به تاسیسات نفتی آرامکو
حملات راکتی و پهپادی ارتش یمن به تاسیسات نفتی آرامکو - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.09.2021
عضو شوید
تأسیسات آرامکو در عربستان هدف حملات گسترده راکتی و پهپادی ارتش یمن قرار گرفت.

به گزارش اسپوتنیک، تسنیم به نقل از پایگاه خبری المسیره گزارش داد، «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که در مقابله با جنایت‌های ائتلاف متجاوز ضد یمن، نیروهای مسلح ما به یاری خداوند هفتمین عملیات توازن بازدارندگی را انجام دادند.

یحیی سریع تأکید کرد که این عملیات، تأسیسات حیاتی و پایگاه‌های نظامی عربستان را هدف قرار داده است.

یورش های پهپادی یمن به آرامکو و پایگاه ملک خالد عربستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.04.2021
یورش های پهپادی یمن به آرامکو و پایگاه ملک خالد عربستان

سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت: عملیات توازن بازدارندگی هفتم، تأسیسات وابسته به شرکت آرامکو را در منطقه «الدمام» در شرق عربستان با 8 پهپاد از نوع «صماد 3» و یک راکت بالستیک از نوع «ذوالفقار» هدف قرار داده است.

 نیروهای یمنی در عملیات توازن بازدارندگی هفتم همچنین تأسیسات آرامکو را در مناطق جده و جیزان و نجران با 5 راکت بالستیک از نوع «بدر» و 2 پهپاد از نوع «صماد 3» هدف گرفتند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن تأکید کرد که این عملیات به لطف خداوند اهداف خود را محقق کرد.

یحیی سریع تصریح کرد: به دشمن سعودی درباره پیامدهای ادامه تجاوزات ضد کشور عزیز و ملت مبارز و مقاوم خود هشدار می‌دهیم.

وی گفت: ما بر حق مشروع خود در اجرای عملیات‌های نظامی پیشرفته بیشتری برای دفاع از کشور عزیز و ملت بزرگمان تا زمان توقف تجاوزات و رفع محاصره تأکید داریم.

وی افزود: نیروهای مسلح یمن به یاری خداوند به نبردهای جهادی خود تا آزادسازی کامل زمین‌های کشور و رسیدن به آزادی و استقلال ادامه خواهند داد.

از طرف دیگر وزارت دفاع عربستان سعودی بامداد امروز اعلام کرد: چند فروند راکت بالستیک توسط نیروهای یمن به مناطق جنوبی و شرقی عربستان سعودی شلیک شده است.

صنعا تاکنون بارها با تأکید بر این امر که توانایی‌های راکتی و هوایی یمن پیشرفت زیادی داشته، اعلام کرده‌ که تمامی تأسیسات حیاتی از جمله تأسیسات نفتی، فرودگاه‌ها و بنادر عربستان سعودی در تیررس حملات آن قرار دارد.

مقامات دولت نجات ملی یمن بارها تأکید کردند تا زمانی که ائتلاف سعودی جنگ علیه یمن را متوقف نکرده و محاصره را برندارد، طرح پیشنهاد آتش‌بس بی‌فایده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала