هدر رفت 15 میلیون دوز واکسین کرونا در امریکا طی 6 ماه گذشته

© REUTERS / Dado Ruvicهدر رفت 15 میلیون دوز واکسین کرونا در امریکا طی 6 ماه گذشته
هدر رفت 15 میلیون دوز واکسین کرونا در امریکا طی 6 ماه گذشته - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.09.2021
عضو شوید
امریکا از تاریخ 1 مارچ امسال حداقل 15.1 میلیون دوز واکسین کرونا را دور انداخته است. این رقم بسیار بیشتر از تصورات قبلی است، با این حال احتمالا عددی کمتر از حد واقعی را نشان می‌دهد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از دیجیاتو، بر اساس اطلاعات دولتی که به دست NBC رسیده، مرکز کنترول و پیشگیری از بیماری‌ها (CDC) در گزارشی اعلام کرده که چهار زنجیره تامین دارویی امریکا هر کدام بیش از 1 میلیون دوز واکسین را هدر داده‌اند. «والگرینز» با 2.6 میلیون دوز، CVS با 2.3 میلیون، والمارت با 1.6 میلیون و «رایت اید» با 1.1 میلیون بیشترین هدررفت واکسین را داشته‌اند.

امریکا ناگزیر به نابود کردن 60 میلیون دوز واکسین کرونا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.06.2021
امریکا ناگزیر به نابود کردن 60 میلیون دوز واکسین کرونا

در گزارش CDC گفته نشده که علت دور انداختن این دوزها چه بوده است. ولی از دلایل احتمالی دور انداختن واکسین‌ها می‌توان به شکستن ویال‌ها، فاسد شدن و انبار کردن دوز مازاد بر نیاز اشاره کرد. «شریفه سکالالا»، استادیار علوم صحی در دانشگاه «وارویک» بریتانیا می‌گوید: «شرایط واقعا تاسف‌باری است که این حجم از واکسین هدر می‌رود در حالی که بسیاری از کشورهای آفریقایی هنوز حتی ۵ درصد از جمعیت خود را واکسینه نکرده‌اند».

یکی از سخنگویان CVS درباره این گزارش گفت: «اگرچه از دست دادن هر دوز واکسین مایه تاسف است، ولی افتخار می‌کنیم که کارمندان‌مان به تزریق بیش از 30 میلیون دوز واکسین کمک کرده‌اند. اگر از ما بپرسند که بین نجات احتمالی یک زندگی یا بهبود اندک شمار واکسین‌های از دست رفته کدام یک را انتخاب می‌کنید، همواره گزینه اول را برمی‌گزینیم».

والمارت و رایت اید هنوز در این باره اظهارنظر نکرده‌اند. سخنگوی والگرینز می‌گوید هدف همیشگی آن‌ها این بوده که از تک‌تک دوزهای واکسین استفاده کنند. ایالت‌ها و شرکت‌های دارویی در ماه جون و جولای به ترتیب از هدر رفتن حداقل 4.4 و 4.7 میلیون دوز واکسین خبر داده بودند. با این حال، تعداد واکسین‌هایی که دور انداخته شده کسر کوچکی از 438 میلیون واکسین تزریق شده در امریکاست. افزون بر این، ایالات متحده تاکنون 111 میلیون دوز واکسین به کشورهای نیازمند اهدا کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала