گوگل حساب‌های مقامات سابق افغانستان را مسدود کرده است

© Flickr / scobleizerگوگل حساب‌های مقامات سابق افغانستان را مسدود کرده است
گوگل حساب‌های مقامات سابق افغانستان را مسدود کرده است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.09.2021
عضو شوید
گوگل حساب های مقامات دولت سابق افغانستان را به دلایل امنیتی مسدود کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، گوگل تصمیم گرفت که حسابهای امنیتی دولت سابق دولت افغانستان را مسدود کند، این شرکت چنین اقدامی را انجام داد تا از دسترسی طالبان به داده های مقامات افغان جلوگیری کند.

گوگل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.09.2021
گوگل دسترسی طالبان به ایمیل های دولت افغانستان را مسدود کرد

یک مقام در گوگل گفت که طالبان به قدرت رسیده در جمهوری اسلامی تلاش می کنند تا به ایمیل اعضای دولت سابق افغانستان دسترسی پیدا کنند.
به گفته این کارمند سابق دولتی ، در پایان ماه آگست، شبه نظامیان از او خواستند اطلاعات ذخیره شده روی سرورهای وزارتخانه‌ای که در آن کار می کرد ذخیره کند و اطلاعات را به طالبان منتقل کند.
در تاریخ 15 اگست، طالبان (گروه ممنوع در روسیه) وارد کابل شدند و کنترول ارگ ریاست‌جمهوری را در دست گرفتند. اشرف غنی قبل از ورود گروه طالبان به کابل، افغانستان را ترک و در پیامی اعلام کرد برای جلوگیری از خونریزی کشور را ترک می‌کند. این تغییر قدرت منجر شد تا هزاران افغان برای فرار از این کشور از ترس حملات تلافی جویانه طالبان تلاش کنند و همین اوضاع میدان هوایی بین‌المللی کابل را بحرانی تر کرد. خروج نیروهای امریکایی از افغانستان شب 31 اگست کامل شد و امریکا به جنگ 20 ساله در افغانستان پایان داد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала