طالبان: سازمان ملل برای کمک به افغانستان قول داده است

© Sputnik / Z.Mمحمد سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر
محمد سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.09.2021
عضو شوید
  سخنگوی طالبان از تعهد سازمان ملل برای ادامه کمک های بشری به افغانستان خبر داده است.

به گزارش اسپوتنیک، سهیل شاهین، سخنگوی طالبان، با نشر یک در پیامی توییتریگفته است که  مقام‌های ارشد گروه طالبان (ممنوع در روسیه) روز  یکشنبه  5 سپتامبر، در کابل با معاون دبیرکل سازمان ملل در امور کمک‌های بشردوستانه ملاقات کردند و او وعده داد تا کمک به مردم افغانستان ادامه یابد.

 

شاهین در این پیامی توییتری نوشت: هیات سازمان ملل به ادامه کمک بشردوستانه به مردم افغانستان وعده داد و گفت او در نشست بعدی کشورهای اهداکننده خواستار کمک بیشتر به افغانستان می‌شود.

سازمان ملل: افغانستان در آستانه یک فاجعه انسانی است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.09.2021
هشدار سازمان ملل: افغانستان در آستانه یک فاجعه انسانی قرار دارد

سخنگوی طالبان گفت، هیات "امارت اسلامی افغانستان" با قدردانی از هیات سازمان ملل، به آنها درباره "همکاری و تامین امکانات مورد نیاز" اطمینان خاطر داد.

در همین حال محمد نعیم، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان نیز روز گذشته (یکشنبه 5 سپتامبر) در پیامی توییتری از ملاقات مقامهای این گروه با مارتین گریفیث خبر داد.

استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل هم یکشنبه گفت، در جریان این نشست افغان‌ها "به تضمین امنیت کارکنان امدادی و دسترسی بشردوستانه به مردم نیازمند متعهد شدند و تضمین کردند که نیروهای امدادی، چه زن و چه مرد، آزادی تحرک داشته باشند."

استفان دوجاریک گفت، انتظار می‌رود نشست‌های بیشتری در خصوص مسائل بشردوستانه در روزهای آتی برگزار شود و مقام‌های افغان به همکاری با جامعه بشردوستانه برای تضمین اینکه این کمک به مردم سراسر افغانستان ارسال می‌شود، متعهد شدند.

براساس گزارش شبکه الجزیره، سازمان ملل در بیانیه خود همچنین اعلام کرده است که نیمی از مردم افغانستان برای زنده ماندن به کمکهای بشردوستانه نیازمند هستند. 

افغانستان یکی از فقیرترین کشورها در جهان است که به دنبال فروپاشی دولت اشرف غنی و پیروزی طالبان در ماه گذشته، به یکباره با پایان میلیاردها دالر کمک خارجی مواجه شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала