Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

مخالفت رییس یوفا با برگزاری جام جهانی در هر دو سال

© REUTERS / Alkis KonstantinidisNewly elected UEFA President Aleksander Ceferin of Slovenia delivers a speech during the Extraordinary Congress in Athens, Greece September 14, 2016
Newly elected UEFA President Aleksander Ceferin of Slovenia delivers a speech during the Extraordinary Congress in Athens, Greece September 14, 2016 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.09.2021
عضو شوید
فیفا چندی قبل با برگزاری جام جهانی در هر دو سال به جای هر چهار سال رای مثبت داد، اما یوفا با این تصمیم مخالف است و می‌گوید که جذابیت این رقابت بزرگ کاسته می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک، فدراسیون فوتبال عربستان  چندی قبل در هم‌سویی با چند فدارسیون دیگر خواهان برگزاری جام جهانی در هر 2 سال شد و مسئولان فیفا نیز در نشستی به این موضوع چراغ سبز نشان دادند.

Metal figures of football players are seen in front of the words European Super League in this illustration taken April 20, 2021 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.08.2021
ادامۀ جنگ یوفا با تیم‌های «سوپرلیگ»؛ طراحان اصلی به جلسه مهم فوتبال اروپا دعوت نشدند

در جلسه فیفا که ده روز قبل برگزار شد، این پیشنهاد فدراسیون فوتبال عربستان با کسب 166 رای موافق پذیرفته شد. در مقابل 22 رای مخالف این پیشنهاد بودند. بسیاری از فدراسیون ها به این پیشنهاد رای مثبت دادند چون فرصت زیادی برای حضور تیم‌های ملی کشورهای شان در بزرگترین تورنمنت فوتبالی پیش می‌آید.

با این حال یوفا با برگزاری جام جهانی در هر دو سال مخالف است و عملی شدن چنین طرحی را سبب از بین رفتن جذابیت این رقابت مهم می‌داند.

الکساندر چفرین رئیس یوفا در افتتاحیه مجمع عمومی اتحادیه باشگاه های اروپا، روز دوشنبه گفت:" قبلا هم گفتم که نگرانی‌های جدی وجود دارد. ما فکر می‌کنیم که حساسیت جام جهانی به فاصله زمانی و نایاب بودن آن است. برگزاری هر دو سال یکبار مشروعیت کمتری را به دنبال خواهد داشت و خود جام جهانی را کم ارزش خواهد کرد."

یوفا در حالی به این موضوع مخالفت نشان داده است که برخی بازیکنان نیز با این موضوع مخالف اند و مدعی اند که تقویم بازی‌ها فشرده خواهد شد و سبب مصدومیت و فرسوده شان بازیکنان می‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала