بیش از 50 هزار تروریست محکوم در زندان‌های عراق است

© AP Photo / Seth Perlmanبیش از 50 هزار تروریست محکوم در زندان‌های عراق است
بیش از 50 هزار تروریست محکوم در زندان‌های عراق است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.09.2021
عضو شوید
وزارت عدلیه عراق، درباره آمار تروریست‌های زندانی در این کشور را اعلام کرد که تعداد تروریست‌های محکوم در زندان‌های عراق بیش از 50 هزار نفر است.

به گزارش اسپوتنیک، خبرگزاری واع، گزارش داده است که وزارت عدلیه عراق امروز دوشنبه درباره آمار تروریست‌های زندانی در عراق اعلام کرد: تعداد تروریست‌های محکوم در زندان‌های عراق بیش از 50 هزار نفر است که نیمی از آنها به اعدام محکوم شده‌اند.

بازداشت خطرناک ترین تروریست در عراق  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.03.2021
بازداشت خطرناک ترین تروریست در عراق

سخنگوی این وزارت در سخنانی پیرامون این موضوع افزود: این احکام اعدام اجرا نشده است که علت آن قطعی نشدن حکم است و یا اینکه حکم برخی از محکومان به اعدام از سوی ریاست جمهوری عراق امضا نشده است.
وی افزود: هر حکمی که به مرحله قطعی برسد و یا اینکه رئیس جمهور آن را امضا کند، اجرا خواهد شد. اما حدود 90 درصد از احکام صادر شده شامل چنین وضعیتی نیستند.
موضوع اجرای حکم تروریست‌های محکوم به اعدام و عدم امضای حکم آنها از سوی برهم صالح رئیس جمهور عراق، یکی از چالش‌هایی است که عراق با آن مواجه است و اعمال فشار برخی گروه‌های سیاسی اهل سنت عراق برای جلوگیری از اجرای این احکام از مواردی است که بسیاری از شخصیت‌ها و گروه‌های سیاسی عراقی نسبت به آن معترض هستند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала