سناتور آمریکایی: سربازان ما دوباره به افغانستان برمی‌گردند

© AP Photo / Susan WalshСенатор-республиканец Линдси Грэм в Вашингтоне. Архивное фото
Сенатор-республиканец Линдси Грэм в Вашингтоне. Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.09.2021
عضو شوید
سناتور جمهوریخواه آمریکایی معتقد است که سربازان آمریکایی به رغم خروج نظامی پرآشوب اخیر آمریکا از افغانستان که تا 30 اوت تکمیل شد، مجددا به این کشور بازخواهند گشت.

به گزارش اسپوتنیک، لیندسی گراهام سناتور جمهوریخواه آمریکایی در مصاحبه‌ای اظهار کرد: ما مجددا به افغانستان بازخواهیم گشت همانطور که به عراق و سوریه بازگشتیم.

گراهام در پاسخ به سوال در خصوص اعتقادش به این که واشنگتن مجددا میل به بازگشت به افغانستان فعلی تحت کنترل دوفاکتوی طالبان خواهد داشت گفت که آمریکا انتخاب دیگری نخواهد داشت.

لیندسی گراهام از توافق بد طالبان  به ترامپ هشدار می دهد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.08.2019
لیندسی گراهام از توافق بد طالبان به ترامپ هشدار می دهد

این سناتور استدلال کرد: ما مجبور خواهیم شد زیرا تهدید تروریستی بسیار بزرگ خواهد بود. او اضافه کرد که افغانستان می تواند تبدیل به کانونی برای "رفتار رادیکال اسلامی" و همچنین پناهگاهی امن برای تروریست‌های القاعده شود.

به گفته گراهام، آمریکا دقیقا به دلیل نگرانی‌های مربوط به ظهور عناصر تروریستی به عراق که هم اکنون در آن "۵۰۰۰ سرباز" مستقر هستند "بازگشت".

به ادعای گراهام، «نگرانی‌ها درباره افزایش عناصر تروریستی دقیقاً دلیل بازگشت ایالات متحده به عراق است، جایی که امروز 5000 نیرو مستقر هستند.»

گراهام مدعی است که ایالات متحده گزینه‌های کمی در رابطه با وضعیت کنونی در افغانستان دارد.

وی گفت: راه‌حل من این است، به مقاومت در دره پنجشیر کمک کنید، طالبان نمی‌توانند بر افغانستان حکومت کنند، آن‌ها مورد نفرت مردم افغانستان هستند. با افزایش مقاومت، با گذشت زمان چه اتفاقی می‌افتد؟ داعش در تعداد زیاد در پی طالبان خواهد آمد و کل کشور در سال آینده دچار گسیختگی می‌شود و توفان کاملی را برای حمله به منافع غربی ایجاد می‌کند. 

سناتور جمهوری‌خواه افزود، در واکنش، ایالات متحده می‌تواند موضع «این دیگر مشکل من نیست» یا رویکرد «ضربه بزنید قبل از اینکه به شما ضربه بزنند» را اتخاذ کند. 

گراهام پیشتر قبل از اتمام روند خروج آمریکا از افغانستان در مصاحبه با شبکه «فاکس نیوز» گفت: رئیس‌جمهور بایدن حکم مرگ هزاران افغان را که به ما کمک کردند امضا کرده است. او از مسئولیت در قبال افغانستان به قیمت به خطر انداختن آمریکا شانه خالی می‌کند. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала