واکنش ها به شهادت فهیم دشتی در نبرد با طالبان

© Photo / نجیب بارور فهیم دشتی در نبر با طالبان شب گذشته شهید شد
 فهیم دشتی در نبر با طالبان شب گذشته شهید شد  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.09.2021
عضو شوید
پیش ز این منابع آگاه با اعلام این خبر به رسانه‌های افغانستان گفتند که خبر کشته شدن دشتی از سوی دو طرف نیز تایید شده است.

به گزارش اسپوتنیک، فهیم دشتی، سخنگوی جبهه مقاومت ملی افغانستان شب گذشته (14 سنبله مطابق 5 سبتامبر)، همراه با جنرال صاحب عبدالودود زره، خواهرزاده‌ی قهرمان ملی افغانستان در نتیجه‌ی درگیری‌ها در پنجشیر جان باختند. فهیم دشتی، یکی از مبارزین خوش نام در طول جهاد و مقاومت مردم افغانستان بود.

منابع آگاه با اعلام این خبر به رسانه‌های افغانستان گفتند که خبر کشته شدن دشتی از سوی دو طرف نیز تایید شده است.

به شهادت فهیم دشتی، سخنگوی جبهه مقاومت ملی افغانستان کابران سایت های اجتماعی واکنش نشان داده، از جمله مشتبی نجفی می نویسند:

​ فهیم دشتی از پیش‌سکوتان رسانه‌ در افغانستان محسوب می شد. او در مدت کوتاهی، فعالیت گسترده در عرصه های رسانه‌ای انجام داده است.

از سال «1371» در نشریه که قهرمان ملی احمد شاه مسعود به نام "هفته نامه کابل" بنیان گذاری کرده بود، به فعالیت رسانه‌ ی آغاز کرد.

سیما ثابت نوشت

​او به مدت بیش از یک دهه پس از سقوط دور اول طالبان،آن نشریه را به عنوان نشریه نمونه در کشور، منشتر ‌کرد.

دشتی کتاب های متعددی را در باره افغانستان نگاشته است.

شهزاده سمرقندی نوشت: 

​دشتی همانند سخنگوی جبهه ی مقاومت به رهبری احمد مسعود پسر ارشد احمدشاه مسعود،در زمان پدرش «قهرمان ملی» نیز سخنگو و مسول مطبوعاتی نیز بود.

او 21 سال پیش در انفجار دو عرب به جان قهرمان ملی در خواجه بهاوالدین ولایت تخار نیز زخم برداشته بود.

وی خواهر زاده عبدالله عبدالله بود.

ذکی دریابی سر دبیر روزنامه اطلاعات روز می نویسد:

​درگیری ها در پنجشیر از در حدود دو هفته بدینسو بین طالبان که حاکمیت کل کشور را بر عهده گرفته اندکا نیروهای جبهه ی مقاومت دوم به رهبری احمد مسعود در آن ولایت آغاز و تاکنون ادامه دارد.

گزارشات ضد و نقیض از بامداد امروز تا کنون از پیشروی طالبان تا مقام ولایت پنجشیر منتشر شده که از سوی رهبری جبهه ی مقاومت رد و آنان از تلفات وارد شده به طالبان خبر داده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала