مرکل از ضرورت گفتگو با طالبان صحبت کرد

© REUTERS / Gleb GaranichКанцлер Германии Ангела Меркель в Киеве
Канцлер Германии Ангела Меркель в Киеве  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.09.2021
عضو شوید
نخست وزیر آلمان خواستار گفتگو با طالبان برای ادامه عملیات خروج از افغانستان شد..

به گزارش اسپوتنیک، آنگلا مرکل، نخست وزیر آلمان، روز یکشنبه گفت که برلین خواستار گفت‌وگو با طالبان در رابطه با خروج باقی‌مانده کارگران قراردادی محلی از افغانستان است و افزود که بازگشایی فرودگاه کابل و ازسرگیری پروازها نشانه خوبی است.

طالبان: می‌خواهیم با آلمان روابط دیپلماتیک داشته باشیم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.09.2021
طالبان: می‌خواهیم با آلمان روابط دیپلماتیک داشته باشیم

نخست وزیر آلمان که روز یکشنبه در یک کنفرانسی خبری سخن می گفت در این خصوص تصریح کرد: «بر سر راه‌کاری جهت تخلیه افرادی که برای نیروهای آلمان کار کرده‌اند و تامین امنیت آنها تنها با باید طالبان گفتگو کرد.»

وی افزود که سازمان‌های بین‌المللی نیز باید امکان آن را داشته باشند که کمک‌های بشردوستانه بیشتری به مردم افغانستان برسانند.

این در حالی است که پیش ازاین  ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی ارشد طالبان روز یکشنبه در گفتگو با هفته‌نامه آلمانی «ولت ام سونتاگ» گفت که شبه‌نظامیان اسلام‌گرا خواهان روابط دیپلماتیک مستحکم و رسمی با آلمان هستند.

به گفته وی، طالبان همچنان مایلند از آلمان و سایر کشورها کمک‌های مالی و نوع دوستانه دریافت کنند و همچنان و با افغانستان در رابطه با مسائل مربوط به درمان، کشاورزی و آموزش همکاری کنند.

در پی قدرت‌گیری نیروهای طالبان، سفارت آلمان در کابل تعطیل شد. با این حال، آنگلا مرکل نخست وزیر آلمان و هایکو ماس وزیر خارجه این کشور رد نکردند که آلمان در آینده در افغانستان نمایندگی خواهد داشت، اما این بستگی به شرایط دارد. مرکل در عین حال گفته است که بازگشایی چنین نمایندگی‌ها به معنای به‌رسمیت شاختن دیپلماتیک نیست.

هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان پیشتر تاکید کرده بود که کشورش هنوز اولویتی برای به رسمیت شناختن طالبان قائل نیست اما اعتقاد دارد که گفتگو و همکاری با این گروه که کنترل افغانستان را در دست گرفته‌اند می‌تواند دستاورهای مثبتی به همراه داشته باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала