بلینکن: تلاش برای انتقال شهروندان آمریکایی از افغانستان ادامه دارد

© REUTERS / Pool / Olivier HosletГоссекретарь США Энтони Блинкен во время выступления в штаб-квартире НАТО в Брюсселе, Бельгия
Госсекретарь США Энтони Блинкен во время выступления в штаб-квартире НАТО в Брюсселе, Бельгия - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.09.2021
عضو شوید
 وزیر امور خارجه ایالات متحده می‌گوید تلاش ها برای سازماندهی پرواز های تخلیه جهت انتقال آمریکایی های گیرمانده و همکاران شان از افغانستان ادامه دارد.

 به گزارش اسپوتنیک، ، به نقل از "الجزیره"  آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با شیخ تمیم حمد الثانی، امیر قطر، در مورد بحران افغانستان صحبت کرد.  

وزیر امور خارجه آمریکا گفت، تلاش واشنگتن برای سازماندهی پروازهای اضافی تخلیه از کابل برای انتقال آمریکایی ها و همکاران افغان شان ادامه دارد.

از دیگر مسائل مورد بحث در این دیدار درخواست همکاری از قطر به منظور فعال‌سازی فرودگاه کابل برای ارسال کمک‌های بشردوستانه و خارج کردن شهروندان آمریکایی است که  در افغانستان گیر کرده‌اند.

میدان هوایی کابل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.09.2021
قطر: فرودگاه کابل طی چند روز آینده آماده پروازمی‌شود

بلینکن قبل از ورودش به دوحه اعلام کرده بود که از تمام تلاش های قطر در حمایت از عملیات خروج شهروندان افغان تشکر می کنم و با افغان های نجات یافته دیدار خواهد کرد.

با پایان عملیات تخلیه نیروهای آمریکایی، فرودگاه کابل به حالت غیرفعال درآمده و به روی پرواز‌های خارجی بسته شده است؛ هرچند دو روز پیش خط هوایی آریانا دو پرواز داخلی به استان‌‌های هرات و کابل برگزار کرد.

بخش‌های عمده‌ای از فرودگاه کابل در اثر ازدحا‌م‌‌های ناشی از عملیات تخلیه تخریب شده و نیازمند بازسازی است. دولت قطر مسؤلیت بازسازی و فعال کردن فرودگاه کابل را به عهده گرفته است. هفته پیش یک تیم فنی از این کشور به کابل رفتند و بررسی‌های ابتدایی در این مورد را انجام دادند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала