اعتراضات علیه پاکستان/ طالبان در کابل به مردم شلیک کردند+ ویدیو

زنان غور - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.09.2021
عضو شوید
  شمار زیادی از مردم امروز در شهر کابل با راهپیمایی ها علیه پاکستان اعتراضات گسترده را براه انداخته اند اما طالبان با شلیک گلوله ها تلاش دارند مردم را پراکنده کنند.

به گزارش اسپوتنیک، در این راهپیمایی که صدها زن و مرد اشتراک کرده‌اند، معترضان همچنین شعار می‌دهند که «حکومت دست‌نشانده‌ی پاکستان» را نمی‌خواهند.

جاده های کابل پر از فریاد آزادی است. مردم به سمت ارگ در حرکت اند و از سمت خیر خانه نیز اعتراضات آغاز شده است. طالبان شلیک های هوای می کنند اما زنان همچنان مصمیم و استوار به پیش می روند.

آنان با سردادن شعار «مرگ بر پاکستان» و «زنده باد مردم افغانستان» تأکید دارند که حکومت «مستقل و همه‌شمول» در افغانستان می‌خواهند.

معترضان همچنین شعارهای به حمایت از جبهه‌ی مقاومت ملی در پنجشیر سر می‌دهند. آنان می‌گویند که مردم در پنجشیر غذا و دارو نیاز دارند و باید به آنان کمک شوند.

همچنین در یک ویدیو که در رسانه‌های اجتماعی دقایق پیش منتشر شده، نشان می‌دهد که طالبان برای متفرق‌کردن معترضان، اقدام به تیراندازی کرده‌اند.

افزون بر کابل، گزارش شده است که مهاجران افغان در ایران در مقابل سفارت پاکستان در تهران و شهر مشهد هم تجمع اعتراضی برپا کرده‌اند. آنان هم شعار «مرگ بر پاکستان» و «مرگ بر آی‌اس‌آی (سازمان استخباراتی پاکستان)» سر داده‌اند.

همچنین علاوه بر این تظاهرات در کابل و تهران، از شب گذشته به این طرف، به‌دنبال فراخوان احمد مسعود، فرمانده جبهه‌ی مقاومت ملی در پنجشیر مبنی بر «قیام عمومی» علیه طالبان، مردم در شهرهای کابل، نیلی، مرکز دایکندی، مزارشریف، مرکز ولایت بلخ و شماری دیگر از شهرهای افغانستان گردهمایی اعتراضی برپا کردند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала