بایدن: به رسمیت شناختن طالبان ممکن است طول بکشد

© REUTERS / Kevin Lamarqueجو بایدن
جو بایدن - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.09.2021
عضو شوید
رئیس جمهور ایالات متحده می‌گوید که تا به رسمیت شناختن طالبان هنوز راه طولانی باقی است و این روند احتمال دارد مدتی طول بکشد.

به گزارش اسپوتنیک، جو بایدن،رئیس جمهور ایالات متجده آمریکا می‌گوید که موضوع به رسمیت شناختن دولت جدید افغانستان به رهبری طالبان توسط آمریکا هنوز زیر بررسی قرار دارد و تصمیم نهایی دراین خصوص گرفته نشده است.

سالیوان: بایدن قصد ندارد با رهبری طالبان صحبت کند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.08.2021
سالیوان: بایدن قصد ندارد با رهبری طالبان صحبت کند

بایدن در جمع خبرنگاران در کاخ سفید بیان داشت که هنوز راه طولانی در پیش است.

رئیس جمهور ایالات متحده در پاسخ به سوالات خبرنگاران در مورد افغانستان و به رسمیت شناختن حکومت طالبان به گونه کوتاه اظهار داشت: «فردا روز بزرگی است، تا رسیدن به این تصمیم راه طولانی در پیش است».

رئیس جمهور آمریکا جزئیات بیشتر دراین خصوص نداد.

بایدن در پاسخ به سوالی در مورد میزان اطمینانش به حرف‌ها و وعده‌های طالبان اظهارات پیشین خود دراین خصوص را تکرار کرد و گفت: به طالبان اطمینان ندارم. طالبان باید تصمیم بگیرند که آیا به نیازهای مردم افغانستان پاسخ می دهد یا خیر.

گفتنی است، واشنگتن اخیرا اعلام کرده تنها در صورتی حکومت طالبان را به رسمیت می‌شناسد که آنها به حقوق زنان احترام بگذارند و تروریست‌ها را طرد کنند.

این در حالی است که مقامهای آمریکایی می گویند، دولت بایدن مجبور است نسبت به اینکه یک دولت طالبان را به رسمیت بشناسد یا خیر تصمیم بگیرد و این تصمیم ممکن است تا مدتی طول کشیده و همچنین ممکن است به عنوان یک فاکتور درهر گونه بازگشت به این کشور مطرح باشد.

در همین حال طالبان با اعلام اینکه مراحل لازم برای اعلام ترکیب دولت جدید افغانستان به پایان رسیده است، از برخی کشورها برای حضور در مراسم اعلام دولت جدید دعوت بعمل آورد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала