روسیه: هنوز تصمیمی برای به رسمیت شناختن طالبان گرفته نشده است

© Sputnik / Alekseiy Nikolskiy /  مراجعه به بانک تصاویر Заместитель руководителя администрации президента, пресс-секретарь президента РФ Дмитрий Песков
Заместитель руководителя администрации президента, пресс-секретарь президента РФ Дмитрий Песков - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.09.2021
عضو شوید
 سخنگوی کاخ کرملین می‌گوید، روسیه برای به رسمیت شناختن طالبان هنوز تصمیم‌گیری نکرده است، باید دید که تعهد به وعده های این گروچگونه عملی می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه می‌گوید، کشورش هنوز هیچ تصمیمی در مورد به رسمیت شناختن طالبان (گروه ممنوع در روسیه) نگرفته است، باید منتظر بود و درک کرد که آیا اقدامات طالبان در مطابقت به وعده های شان خواهد بود یا خیر.

 لاوروف: مسکو از آنچه در افغانستان می گذرد خوشنود نیست - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.08.2021
لاوروف: مسکو از آنچه در افغانستان می گذرد خوشنود نیست

دیمیتری پسکوف پسکوف در رویکرد ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه نسبت به دعوت "طالبان"(ممنوع در روسیه) برای شرکت در مراسم اعلام ترکیب دولت جدید افغانستان، گفت: "تاکنون هیچ تصمیمی در مورد به رسمیت شناختن "طالبان" اتخاذ نشده است. علاوه بر این، همانطور که می دانید که ما هر آنچه در آنجا اتفاق می افتد را با دقت زیر نظر داریم و مهمتر از هر چیز ما در تلاش هستیم تا دریابیم تا چه اندازه وعده هایشان را عملی می کنند."

وی افزود: ما پیشتر گفتیم که اوضاع افغانستان را به دقت بررسی می‌کنیم. معتقدیم که برتری طالبان در افغانستان و به حکومت رسیدن این گروه و تحت کنترل گرفتن بخش عمده کشور یک واقعیت است.

این در حالی است که اخیرا یک منبع گروه طالبان (ممنوع در روسیه) به شبکه تلویزیونی "الجزیره" گفت که رهبران این گروه دعوت نامه هایی را برای ترکیه، چین، روسیه، ایران، پاکستان و قطر برای شرکت در مراسم اعلام ترکیب دولت جدید ارسال کرده است.

به گفته این منبع، "طالبان" مراحل لازم برای اعلام دولت جدید را تکمیل کرده است. این منبع خاطرنشان کرد که "رهبر جنبش در پست خود باقی خواهد ماند" و دولت را کنترل خواهد کرد."

پس از آنکه امریکا در بهار امسال اعلام کرد قصد دارد نیروهای خود را از آنجا خارج کند ، طالبان عملیات گسترده ای را برای ایجاد کنترل بر افغانستان آغاز کرده اند. در 15 اگوست، اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان استعفا داد و کشور را ترک کرد و طالبان بدون جنگ وارد کابل شدند. نیروهای امریکایی سه شنبه شب افغانستان را به طور کامل ترک کردند و به حضور 20 ساله خود در این کشور پایان دادند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала