صلیب سرخ و حلال احمر: 18 میلیون نفر در افغانستانان به کمک فوری نیاز دارند

© Sputnik / Tariq Azimکودکان افغانستان باشندگان کمپ مهاجرین کابل
کودکان افغانستان باشندگان کمپ مهاجرین کابل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.09.2021
عضو شوید
فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر خواستار اقدام فوری برای رسیدگی به میلیون‌ها نفر آسیب‌پذیر در افغانستان شده است. به‌گفته‌ی این فدراسیون، حدود 18 میلیون نفر در افغانستان به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند.

به گزارش اسپوتنیک، فدراسیون بین‌المللی جمیعت‌های صلیب سرخ و هلال احمر در بیانیه‌ی مشترک که امروز (سه‌شنبه، 16 سنبله) منتشر شده،  اعلام کردند که ملیون‌ها شهروند افغانستان با نیازهای عظیم بشردوستانه ناشی از ترکیبی از بحران‌ها، از جمله خشک‌سالی، کمبود شدید مواد غذایی، سیستم بهداشتی شکننده و همه‌گیری کووید۱۹ مواجه شده‌اند.

سازمان ملل: افغانستان در آستانه یک فاجعه انسانی است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.09.2021
هشدار سازمان ملل: افغانستان در آستانه یک فاجعه انسانی قرار دارد

در اعلامیه همچنین آمده است که ده‌ها هزار خانواده‌ی بدون غذا و درآمد خانه‌های خود را ترک کرده و در کمپ‌های امدادی در مناطق شهری اقامت دارند و به دنبال غذا و سرپناه هستند.

در اعلامیه آمده است که فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر به‌عنوان بخشی از حمایت مداوم، برای حمایت از هلال احمر افغانستان بیش از 36 میلیون فرانک سویس به‌منظور ارائه‌ی کمک‌های اضطراری برای 560 هزار نفر در 16 ولایت درخواست می‌کند.

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ اعلام کرد که در حال حاضر 18.4    میلیون نفر در افغانستان به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند. این کمیته همچنین گفته بود که 3.1 میلیون کودک در افغانستان در معرض سوءتغذی حاد قرار دارند، چهار میلیون نفر به غذای کافی و هفت میلیون نفر دیگر به امکانات مراقبت‌های بهداشتی دست‌رسی ندارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала