مخالفت پاکستان با ایجاد هرگونه کمپ پناهجویان برای افغان ها

© REUTERS / Saeed Ali Achakzaiمخالفت پاکستان با ایجاد هرگونه کمپ پناهجویان برای افغان ها
مخالفت پاکستان با ایجاد هرگونه کمپ پناهجویان برای افغان ها - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.09.2021
عضو شوید
 وزیر داخله پاکستان با رد شایعه وجود کمپ پناهجویان در مرز مشترک این کشور با افغانستان گفت: تردد در مرز‌های دو کشور تنها برای افراد دارای مدارک معتبر امکان پذیر است.

به گزارش اسپوتنیک، شیخ رشید احمد، وزیر داخله پاکستان در جریان بازدید از گذرگاه مرزی با افغانستان در منطقه «تورخم» در جمع خبرنگاران، وجود کمپ مهاجران افغان در مناطق مرزی این کشور را قاطعانه رد کرد و از جامعه جهانی خواست نسبت به تبلیغات منفی هند هشیار باشند.

Флаг Пакистана - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.09.2021
آمادگی پاکستان برای همکاری با روسیه در مورد افغانستان

 وزیر داخله  پاکستان گفت: اسلام آباد به هر کسی که قصد دارد از افغانستان وارد پاکستان شود 21 تا 31 روز تسهیلات ترانزیت می‌دهد.

رشید احمد همچنین از دولت هند به خاطر ناراحتی بی مورد از سفر رئیس ارشد آژانس اطلاعاتی ارتش پاکستان (ISI) به کابل انتقاد کرد و افزود: چرا دهلی نو فقط به سفر مقامات پاکستانی معترض است درحالیکه مقامات بسیاری دیگر از کشور‌ها از جمله انگلیس پس از به قدرت رسیدن طالبان به کابل سفر کرده و با رهبران این گروه ملاقات کرده اند.

وزیر داخله پاکستان با اشاره به اینکه اسلام آباد از دخالت در امور داخلی افغانستان خودداری کرده و به هیچکس هم اجازه نمی‌دهد از خاک پاکستان علیه افغانستان استفاده کند، گفت، درمورد به رسمیت شناختن دولت طالبان در افغانستان نیز هنوز تصمیمی گرفته نشده و در آینده در همراهی با جامعه بین المللی اتخاذ خواهد شد.

«شیخ رشید احمد» درپایان صلح، ثبات و امنیت در افغانستان را به نفع پاکستان دانست و ابرازامیدواری کرد که روابط دوجانبه پس از تشکیل دولت فراگیر در افغانستان بیش از پیش تقویت شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала