چگونگی کشته شدن سخنگوی جبهه مقاومت

© Photo / نجیب بارورچگونگی کشته شدن سخنگوی جبهه مقاومت
چگونگی کشته شدن سخنگوی جبهه مقاومت - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.09.2021
عضو شوید
شب گذشته، سخنگوی جبهه مقاومت، در جریان نبردها در پنجشیر جان باخت.

به گزارش اسپوتنیک، سخنگوی جبهه مقاومت ملی افغانستان شب گذشته (14 سنبله مطابق 5 سبتامبر)، همراه با جنرال صاحب عبدالودود زره، خواهرزاده‌ی قهرمان ملی افغانستان در نتیجه‌ی درگیری‌ها در پنجشیر جان باختند. فهیم دشتی، یکی از مبارزین خوش نام در طول جهاد و مقاومت مردم افغانستان بود.

 فهیم دشتی در نبر با طالبان شب گذشته شهید شد  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.09.2021
واکنش ها به شهادت فهیم دشتی در نبرد با طالبان

فهیم دشتی از پیش‌سکوتان رسانه‌ در افغانستان محسوب می شد. او در مدت کوتاهی، فعالیت گسترده در عرصه های رسانه‌ای انجام داده است.
از سال «1371» در نشریه که قهرمان ملی احمد شاه مسعود به نام "هفته نامه کابل" بنیان گذاری کرده بود، به فعالیت رسانه‌ ی آغاز کرد.
شعیب فنا، رییس اجرایی اتحادیه ملی خبرنگاران افغانستان، گفت: «آقای دشتی آدم خیلی پرتلاش در راستای آزادی بیان و کار رسانه‌ی بوده و هشت سال در اتحادیه با ما کار کرده است و جان باختن او حالا همه ما را اندوهگین ساخته است.»
اما ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان در این باره چنین گفت:«فهیم دشتی در درگیری داخلی میان فرمانده گل حیدر و جنرال جرات کشته شده است.»
مسوولان رسانه‌ها و شماری از خبرنگاران فهیم دشتی را فرد پرتلاش در راستای آزادی بیان و دفاع از حقوق خبرنگاران می‌دانند.
نصیر موحد، روزنامه نگار، گفت: «دشتی شخص کار فهم و بادانش در زمینه کار خبرنگاری بود. او برای آزادی بیان تلاش زیاد می‌کرد.»
جواد احمدی، یکی دیگر از خبرنگاران، گفت: «فهیم دشتی یک آدرس مشخص برای خبرنگاران بود و همواره برای حقوق خبرنگاران کار می‌کرد.»
درگیری ها در پنجشیر از در حدود دو هفته بدینسو بین طالبان که حاکمیت کل کشور را بر عهده گرفته اندکا نیروهای جبهه ی مقاومت دوم به رهبری احمد مسعود در آن ولایت آغاز و تاکنون ادامه دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала