پشتیبانی پاکستان از عملیات طالبان در پنجشیر تأیید شد

© AP Photo / Anjum Naveed پشتیبانی پاکستان از عملیات طالبان در پنجشیر تأیید شد
 پشتیبانی پاکستان از عملیات طالبان در پنجشیر تأیید شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.09.2021
عضو شوید
هواپیماهای نیروی هوایی پاکستان و کندک های های نیروهای ویژه این کشور برای تصرف ولایت پنجشیر در شمال افغانستان به طالبان پشتیبانی نظامی ارایه کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه پایونیر به نقل از منابع، هواپیماهای نیروی هوایی پاکستان و کندک های های نیروهای ویژه این کشور از عملیات طالبان (ممنوع در فدراسیون روسیه) برای تصرف ولایت پنجشیر در شمال افغانستان پشتیبانی نظامی کردند.

دیدار سفیر پاکستان  در قطربا مقامات ارشد طالبان در قطر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.09.2021
سفیر پاکستان در قطر با مقامات ارشد طالبان دیدار کرد

به گفته آنها، چهار جنگنده بمب افکن JF-7 نیروی هوایی پاکستان مواضع نیروهای جبهه مقاومت ملی افغانستان (FNR) در پنجشیر را بمباران کردند، پنجشیر تنها منطقه افغانستان بود که توسط طالبان پس از خروج آمریکا کنترل نمی شد. 

از سوی هم شبکه خبری فاکس به نقل از یک منبع آگاه در ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا -سنتکام- گفت که ارتش پاکستان، از جمله با 27 هلیکوپتر پر از نیروهای ویژه و پهپادهای پاکستانی، در حمله به پنجشیر به طالبان کمک می‌کند.

پاکستان بارها از سوی رهبران دولت‌های پیشین و چهره‌های سیاسی افغانستان، متهم به حمایت مستقیم از طالبان و شعله‌ور نگه داشتن جنگ در افغانستان شده است.

اشرف غنی تا آخرین روزهای پیش از فرارش، طالبان را آلت دست پاکستان و پاکستان را حامی طالبان می‌دانست و تاکید داشت که پاکستان باید دست از حمایت طالبان بردارد و اجازه دهد که طالبان خواسته‌های خود را به طور مستقیم با دولت افغانستان مطرح کند، خواسته‌هایی که هیچگاه پذیرفته نشد تا سرانجام غنی رفت و حاکمیت به طالبان واگذار شد.

نیروهای مقاومت ملی افغانستان مستقر در ولایت پنجشیر، نیز پیشتر گفتند که پهپادهای پاکستان و نیروهای کماندوی این کشور مستقیما وارد جنگ علیه مقاومت ملی در پنجشیر شده‌اند.

منابعی در جبهه مقاومت ملی گفته بودند که از بعد از ظهر یکشنبه پنج سپتامبر، حملات هواپیماهای بدون سرنشین بر سنگرهای مقاومت ملی آغاز شده و یکشنبه شب این حملات به اوج خود رسید.

در این حملات و در جریان بمباران هواپیماهای بدون سرنشین، جنرال عبدالودود یکی از فرماندهان و فهیم دشتی، سخنگوی جبهه مقاومت جان باختند.

منابع جبهه مقاومت همچنین می‌گویند که این حملات هواپیماهای بدون سرنشین، باعث شد تا آنان از مواضع خود عقب‌نشینی کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала