زلزله 7.1 ریشتری جنوب غرب مکزیک را لرزاند + ویدئو

© Fotolia / Petrovich12Сейсмограф
Сейсмограф - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.09.2021
عضو شوید
 زلزله ای به بزرگی 7.1 ریشتر مناطقی از مکزیک را لرزاند که به مرگ دستکم یک تن منجر شد.

  به گزارش اسپوتنیک، مرکز ملی لرزه‌نگاری مکزیک اعلام کرد زلزله‌ای به بزرگی 7.1 در مقیاس ریشتر سه‌شنبه شب  (7 سپتامبر)در جنوب شرقی این کشور رخ داد و طبق آخرین اطلاعات، یک نفر در اثر آن جان باخته است.

این زلزله در مکزیکو سیتی نیز که صدها کیلومتر از محل وقوع حادثه دورتر است احساس شد. این زمین لرزه ساعت 1:47 به وقت گرینویچ ثبت شد و مرکز آن 11 کیلومتری جنوب شرقی آکاپولکو در ایالت گوئررو در جنوب شرقی مکزیک است.

تاکنون سه پس‌لرزه ثبت شده است که قوی‌ترین آن پنج ریشتر بوده است.

هکتور آستودیلو، فرماندار ایالت گوئررو به تلویزیون میلنیو گفت: «یک مرد به دلیل سقوط تیر برق در شهر کویوکا بنیتز جان خود را از دست داد.»

آدلا رومان، شهردار آکاپولکو، گفت که این زلزله باعث نگرانی مردم شده است زیرا احتمال وقوع پس‌لرزه‌ها وجود دارد. وی همچنین اضافه کرد که «نشت‌های متعدد گاز» در مناطق مسکونی گزارش شده است.

آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس جمهوری مکزیک پیش از گزارش نخستین مورد فوتی در اثر زلزله در توییتی گفت که مقامات چهار ایالت که منطقه آن‌ها تحت تاثیر زلزله قرار گرفته بودند به او گفته‌اند که هیچ قربانی یا خسارت جدی وجود ندارد. وی با این حال به برخی از موارد ریزش دیوارها و سقوط سنگ‌ها اشاره کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала