سازمان ملل درخواست بررسی در مورد پول‌های انتقال داده شده توسط غنی را دریافت نکرده است

© Photo / ARGسازمان ملل درخواست بررسی در مورد پول‌های انتقال داده شده توسط غنی را دریافت نکرده است
سازمان ملل درخواست بررسی در مورد پول‌های انتقال داده شده توسط غنی را دریافت نکرده است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.09.2021
عضو شوید
سازمان ملل متحد می‌گوید که هنوز درخواست بررسی در مورد پول‌های انتقال داده شده توسط رئیس‌جمهور پیشین افغانستان را دریافت نکرده است.

به گزارش اسپوتنیک، اشرف غنی در بیانیه‌یی که در توییتر‌ش پخش کرد، گفته که «حاضرم بازرسان زیر نظر سازمان ملل متحد دارایی‌ام را تفتیش کنند».

استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل امروز (چهارشنبه، 8 سپتمبر) در یک جلسه توجیهی در پاسخ به سوال مربوط گفت که هنوز به سازمان پیشنهاد نشده است که در حسابرسی شرکت کند تا بداند آیا اشرف غنی رئیس‌جمهور پیشین افغانستان این پول ها را خود برده است یا خیر.

غنی: حاضرم بازرسان دارایی‌ام را تفتیش کنند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.09.2021
غنی: حاضرم بازرسان دارایی‌ام را تفتیش کنند

وی گفت: در مورد این موضوع به هیچ وجه با ما تماس گرفته نشده است. ظاهراً این بسیار مهم است که منابع افغانستان متعلق به افغان‌ها باشد.

محمداشرف غنی، رئیس‌جمهور فراری افغانستان، امروز (چهارشنبه، 8 سپتمبر) طی اعلامیۀ در توییتر خود به بیان برخی جزئیات خروج خود از افغانستان پرداخت.

رئیس‌جمهور فراری افغانستان خاطرنشان کرد: اکنون زمان ارزیابی طولانی رویدادهای منتهی به خروج من نیست - در آینده نزدیک آنها را به تفصیل بیان خواهم کرد. اما اکنون باید به ادعاهای بی‌اساس بپردازم که می‌گویند اشرف غنی به عنوان رئیس‌جمهور کابل را ترک کرد میلیون‌ها دالر متعلق به مردم افغانستان را با خود برد.

غنی مدعی شد: این اتهامات به‌طور کامل و کاملاً نادرست است. فساد آفتی است که ده ها سال کشور ما را فلج کرده است و مبارزه با فساد، محور اصلی تلاش های من به عنوان رئیس‌جمهور بوده است. 

وی در ادامه گفت: من هیولایی را به ارث بردم که نمی‌توان به راحتی یا به سرعت آن را شکست داد. من و همسرم در امور مالی شخصی خود بی پروا بوده ایم. من همه دارایی های خود را علنی اعلام کرده ام. میراث خانواده همسرم نیز فاش شده است و همچنان در کشور خود در لبنان فهرست شده است. من از ممیزی رسمی یا تحقیقات مالی تحت نظارت سازمان ملل یا هر نهاد مستقل مناسب دیگری برای اثبات صحت اظهاراتم در اینجا استقبال می‌کنم. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала