معاون والی پنج‌شیر: طالبان افراد ملکی و کودکان را به گلوله می‌بندند

© Photo / M.Sکوتل آستانه کلان ولسوالی آبشار ولایت پنجشیر
کوتل آستانه کلان ولسوالی آبشار ولایت پنجشیر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.09.2021
عضو شوید
معاون والی پنجشیر می‌گوید که افراد طالبان در پنجشیر قتل عام را شروع کرده اند. آنها زنان و کودکان را شکنجه می‌کنند.

 به گزارش اسپوتنیک، کبیر واثق، معاون والی پنج‌شیر می‌گوید که طالبان بی‌هیچ بهانه‌ی مردم ملکی و کودکان را به رگ‌بار گلوله می‌گیرند.

او می‌گوید این جنایت جنگی و جنایت ضد بشری است و می‌افزاید: طالبان به دنبال افراد مهم ملکی، قریه‌دار، ملک قریه، ملا امام و وکیل هستند و تهدید به مرگ می‌کنند و با خود شان می‌برند تا از این طریق فشار روانی بالای مردم عام داشته باشند. به گفته‌ی او ‏«طالبان با ایجاد ترس بین مردم عادی، نمی‌تواند مبارزه و مقاومت را کمرنگ کنند.

ذبیح‌الله مجاهد: درگیری در پنجشیر تمام شده است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.09.2021
ذبیح‌الله مجاهد: درگیری در پنجشیر تمام شده است

گفتنی است ادعای تغییر کردن طالبان شگردی است که این گروه برای سوار شدن بر مرکب قدرت به آن متوسل شده است.

 پیشتر نیز خبر های منتشر شد که تروریست‌های طالبان همین حالا هم کودکان را شکنجه می‌کنند تا مخفیگاه پدران خود را به آنها معرفی کنند، دختران را به زور تصاحب می‌کنند، حقوق شهروندی مردم را زیرپا می‌گذارند، مردم پنجشیر را به جرم تسلیم نشدن در برابر زیاده‌خواهی‌های خود قتل‌عام می‌کنند و به هیچیک از وعده‌های خود پای‌بندی نشان نمی‌دهند و از آمریکا هم بدعهدترند.

این در حالی است که طالبان پس از درگیری‌های پنجشیر برای این ولایت والی جدید گماشت.حنفی وردک در توئیترش از گماشتن والی جدید این گروه برای ولایت پنجشیر خبر داد. 

او نوشته است: مولوی قدرت الله «پنجشیری» والی جدید ولایت پنجشیر است. تمام هرج و مرج مهار شده و ما در صدد آن هستیم که زمینه برای برگشت مردم به خانه هایشان فراهم شود!

او ادعا کرده است که بیشتر از 400 مجاهد از مردم پنجشیر برای تأمین امنیت در نقاط مختلف شهر مستقر شده‌اند.

طالبان در حالی برای ولایت پنجشیر والی گماشته که درگیریها در این ولایت به شدت جریان دارد و جبهه مقاومت ملی افغانستان از تصرف دوباره مرکز این ولایت خبر داده است. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала