حضور رهبر کوریای شمالی در رژه نظامی

© REUTERS / KCNAحضور رهبر کوریای شمالی در رژه نظامی
حضور رهبر کوریای شمالی در رژه نظامی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.09.2021
عضو شوید
رسانه‌های دولتی کوریای شمالی امروز (پنج‌شنبه) ضمن اعلام اینکه پیونگ‌یانگ هفتاد و سومین سالروز تاسیس این کشور را با یک رژه نظامی شبانه جشن گرفت، تصاویری را از رژه نیروها در حالی که لباس‌های ضد گاز نارنجی‌رنگ به تن داشتند و خبری از راکت‌های بالستیک نبود، منتشر کردند.

به گزارش اسپوتنیک، رویترز به نقل از خبرگزاری رسمی کوریای شمالی موسوم به KCNA گزارش داد، نیروهای شبه‌نظامی و امنیت عمومی کوریای شمالی نیمه شب چهارشنبه با به تن داشتن لباس‌های محافظ ضد گاز نارنجی رنگ رژه‌ای را در میدان کیم ایل سونگ واقع در پیونگ‌یانگ آغاز کردند و کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی نیز در این رویداد حضور داشت.

روزنامه رودونگ سینمون متعلق به حزب حاکم کارگران تصاویری را از مردم در لباس‌های محافظ ضد گاز نارنجی رنگ با ماسک‌های شیمیایی به نشانه رعایت پروتکل‌های مربوط به ویروس کرونا و نیروهایی که تفنگ در دست داشتند و تعدادی راکت‌اندازهای چند منظوره که در حرکت بودند، منتشر کرد.

© AFP 2023 / KCNA / KNSСеверокорейский лидер Ким Чен Ын принимает участие в торжествах по случаю 73-й годовщины основания Северной Кореи
حضور رهبر کوریای شمالی در رژه نظامی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.09.2021
Северокорейский лидер Ким Чен Ын принимает участие в торжествах по случаю 73-й годовщины основания Северной Кореи

اما برخلاف اکتبر سال گذشته که در آن کوریای شمالی مانور نظامی را برگزار کرد و راکت‌های بالستیک قاره‌پیمایی را به نمایش گذاشت، امسال خبری از راکت نبود و در گزارش‌های منتشر شده نیز به آنها اشاره‌ای نشده بود و کیم جونگ اون نیز هیچ سخنرانی انجام نداد.

خبرگزاری KCNA در این گزارش اعلام کرد: وزارت صحت و نهادهای مربوط به پیشگیری از پاندمی برای نشان دادن مزایای این سیستم سوسیالیست به جهانیان سرشار از شور و اشتیاق بودند، در حالی که با جدیت از امنیت کشور و مردمش در برابر این پاندمی جهانی حفاظت می‌کردند.

کوریای شمالی تاکنون هیچ مورد ابتلا به کووید-19 را تایید نکرده اما مرزهای خود را بسته و اقدامات پیشگیرانه سفت و سختی را برای جلوگیری از شیوع این ویروس اعمال کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала