Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

رسمی؛ انصراف جاپان از میزبانی جام جهانی باشگاه‌ها 2021

© REUTERS / KAI PFAFFENBACHمونتيري المكسيكي والسد القطري في مونديال الأندية
مونتيري المكسيكي والسد القطري في مونديال الأندية - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.09.2021
عضو شوید
جاپان به خاطر کرونا ویروس از میزبانی بازی‌های جام جهانی باشگاه‌های فیفا 2021 فوتبال انصراف داد.

به گزارش اسپوتنیک؛ فدراسیون فوتبال جاپان اروز رسما اعلام داشت که پس از گفتگو با نهاد حاکم بر فوتبال جهان، در شرایط ادامه همه‌گیری کروناویروس، از میزبانی امسال بازی‌ها جام جهانی باشگاه‌های فوتبال فیفا 2021 انصراف داده است.

فدراسیون فوتبال جاپان خود را برای میزبانی از مسابقات برای اولین بار در پنج سال اخیر به عنوان بخشی از جشن‌های صدسالگی‌اش آماده می‌کرد اما محدودیت‌های احتمالی تماشاگران به دلیل همه‌گیری، سودآوری این فدراسیون را از این رویداد دشوار می‌کند.

کیوتاکا سوهارا دبیرکل و مدیر عامل فدراسیون فوتبال جاپان، این تصمیم را در یک کنفرانس مطبوعاتی آنلاین پس از جلسه هیئت مدیره این نهاد اعلام کرد. ایده‌هایی مانند نیاز به شواهدی از واکسیناسیون یا آزمایش‌های منفی در نظر گرفته شده بود اما سوهارا گفت که دیگر فرصتی برای بحث بیشتر وجود ندارد.

این در حالیست که فیفا در مورد میزبان یا تاریخ‌های پشتیبان بلاتکلیف مانده و منابع برای تصمیم گیری برترین تیم باشگاهی جهان که معمولاً در ماه دسامبر برگزار می‌شود، ممکن است تا مدتی بعد از پایان سال به تعویق بیفتد.

البته اما گفته می‌شود که فینال جام امپراتور در جاپان که به طور سنتی برای روز سال نو برنامه ریزی شده بود، احتمالا به زمان تعیین شده در 19 دسامبر منتقل خواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала