کمیته بین‌المللی المپیک: به تقریبا 100 نفر از جامعه ورزش برای ترک افغانستان کمک کردیم

© Sputnik / Владимир Астапкович /  مراجعه به بانک تصاویر کمیته بین‌المللی المپیک: به تقریبا 100 نفر از جامعه ورزش برای ترک افغانستان کمک کردیم
کمیته بین‌المللی المپیک: به تقریبا 100 نفر از جامعه ورزش برای ترک افغانستان کمک کردیم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.09.2021
عضو شوید
رئیس کمیته بین‌المللی المپیک از تلاش برای خارج کردن جامعه المپیک افغانستان از این کشور خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، ایسنا به نقل از استار گزارش داد، توماس باخ ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) اعلام کرد که این سازمان به 100 نفر از اعضای «جامعه المپیک» در افغانستان کمک کرده است تا با روادید بشردوستانه از این کشور خارج شوند.

The FIFA logo at the headquarters Zurich, Switzerland - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.08.2021
نگرانی فیفا و کمیتۀ بین‌المللی المپیک در مورد ورزشکاران افغانستان

وی در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که تلاش های نجات که پس از بازی های توکیو و قبل از آنکه طالبان ماه گذشته افغانستان را تحت کنترل خود درآورند، آغاز شد.

باخ گفت: همه ورزشکارانی که در بازی های المپیک و پارالمپیک در توکیو 2020 شرکت کردند خارج از کشور هستند. دو ورزشکار ورزش های زمستانی نیز خارج از کشور هستند و به امید صعود به پکن (المپیک زمستانی) تمرینات خود را ادامه می دهند.

وی گفت: علاوه بر این تعداد قابل توجهی از دیگر اعضای جامعه المپیک در افغانستان ویزای بشردوستانه دریافت کردند و آنها می توانند کشور را ترک کنند.

جیمز مک لود، مدیر همبستگی المپیک گفت که تلاش های این سازمان شامل چندین نهاد است.

وی گفت: این عملیات بر اساس همکاری با شرکای المپیک، فدراسیون های بین‌المللی و اعضای کمیته های مختلف انجام شد.

مک لئود با بیان اینکه کسانی که رفتند اعضای خانواده خود را نیز همراه خود بردند افزود: تلاش ها برای اخذ ویزای بشردوستانه ورزشکاران ادامه خواهد داشت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала