از کرملین پرسیده شد: چرا طالبان در 11 سپتمبر تحلیف می‌کنند؟

© Fotolia / yulenochekkاز کرملین پرسیده شد: چرا طالبان در 11 سپتمبر تحلیف می‌کنند؟
از کرملین پرسیده شد: چرا طالبان در 11 سپتمبر تحلیف می‌کنند؟ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.09.2021
عضو شوید
سخنگوی کاخ کرملین در خصوص انتخاب تاریخ 11 سپتمبر توسط طالبان (گروه ممنوع در روسیه) برای تحلیف دولت جدید در افغانستان هیچ اظهار نظری نمی‌کند، اما گفت که کرملین اولین گام های آنها را با دقت زیر نظر دارد.

به گزارش اسپوتنیک، دمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین در پاسخ به درخواست اظهار نظر در خصوص انتخاب تاریخ تحلیف دولت جدید در افغانستان و این که آیا مشخص است چه کسی نماینده احتمالی روسیه در این مراسم باشد، به خبرنگاران گفت: «شما می‌دانید که روسیه به‌رسمیت شاختن (طالبان) عجله‌ای ندارد. ما نیز مانند اکثر قریب به اتفاق کشورهای جهان، ترجیح می دهیم از نزدیک گام های اولیه این دولت جدید را دنبال کنیم. در مورد انتخاب تاریخ تحلیف، ما به هیچ وجه اظهار نظر نمی کنیم».

وی یادآور شد که تکمیل فراید تشکیل ساختار این دولت دیروز اعلام شد.

آقای پسکوف افزود: «دیگر چیزی برای گفتن وجود ندارد، نکته اصلی مراحل مشخصی است که باید بعد تر دنبال شود. ما این موضوع را با دقیق‌ترین شکل زیرنظر خواهیم داشت».

پیش از این، یک عضو طالبان درباره تاریخ برگزاری مراسم تحلیف اعضای کابینه جدید دولت افغانستان گفت که برگزاری «مراسم تحلیف دولت جدید انتقالی افغانستان برای تاریخ یازدهم سپتمبر برنامه ریزی شده است».

این منبع آگاه افزود که روسیه، چین، قطر، ترکیه، پاکستان و ایران به مراسم تحلیف کابینه جدید افغانستان دعوت شده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала