امریکا: مشروعیت دولت طالبان وابسته به اقدامات آنها است

© REUTERS / Alex Brandon/Pool انتونی بلینکن وزیر خارجه امریکا
انتونی بلینکن وزیر خارجه امریکا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.09.2021
عضو شوید
بلینکن وزیر خارجه امریکا گفت که مشروعیت دولت به رهبری طالبان در افغانستان وابسته به اقدامات طالبان و عملی شدن تعهدات آن‌ها است

به گزارش اسپوتنیک، رسانه ها خبر داده اند که آنتونی بلینکن وزیر خارجه امریکا درباره موضعگیری واشنگتن برای برسمیت شناختن دولت طالبان گفت:  طالبان گفتند که به دنبال مشروعیت و حمایت جهانی هستند، این کاملاً وابسته به اقدامات طالبان است، نه به اظهارات آن‌ها.

خواست طالبان از امریکا و سازمان ملل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.09.2021
خواست طالبان از امریکا و سازمان ملل

وی افزود: ارتباط طالبان با ما و دیگر کشورهای جهان به عمل آن‌ها ارتباط می‌گردد؛ طالبان به شکل آشکار و خصوصی درباره آزادی سفر، مبارزه با تروریزم و مبدل نشدن افغانستان به مرکز فعالیت تروریست‌ها، حفظ حقوق اساسی مردم افغانستان به شمول زنان، دختران و اقلیت‌ها، فراگیر بودن دولت و جلوگیری از انتقام‌ها تعهداتی را انجام دادند، که همه این تعهدات بسیار مهم هستند.

بلینکن گفت که امریکا خروج همه نیروهایش از افغانستان را عملی کرده است و از طالبان نیز می‌خواهد تا از تبدیل افغانستان به مرکزی برای تروریسم بین‌المللی جلوگیری کند.

وزیر خارجه امریکا ادامه داد: اگر دولت آینده افغانستان حقوق اساسی مردم را حفظ کند، ما می‌توانیم با ایشان کار کنیم؛ اگر این کار را نکند، ما نیز با آن‌ها کار نمی‌کنیم.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала