Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

تصمیم جدید فیفا؛ برگزاری بازی‌های انتخابی جام جهانی در یک ماه

© Sputnik / Anton Denisov /  مراجعه به بانک تصاویر World Cup Trophy before the start of the final match of the FIFA World Cup between the national teams of Croatia and France
World Cup Trophy before the start of the final match of the FIFA World Cup between the national teams of Croatia and France - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.09.2021
عضو شوید
فیفا به تازگی پیشنهاد کرده است که بازی‌های مرحله مقدماتی جام جهانی فوتبال، طی یک ماه برگزار شود.

به گزارش اسپوتنیک؛ آرسن ونگر مدیر توسعه جهانی فدراسیون بین المللی فوتبال، علاوه بر بازی هر دو سال یکبار در جام جهانی، پروژه‌ای برای کاهش و گروه بندی پلی آف این رقابت‌ها ارائه کرده است.

فیفا، از طریق سرمربی سابق آرسنال امروز توضیح داد که قصدش علاوه بر برگزاری جام جهانی هر دو سال یکبار، کاهش و گروه بندی تمام مسابقات انتخابی تیم‌های ملی در یک ماه است.

ونگر می‌گوید که آنها می‌خواهند "فوتبال فردا" را شکل دهند و قصد دارند انقلابی در تقویم کنونی ایجاد کنند زیرا فارمت فعلی "قدیمی" شده است.

ونگر در کنفرانس مطبوعاتی پس از بازی که دو روز در دوحه توسط گروهی از فوتبالیست‌ها و مربیان سابق که بخشی از خدمات مشاوره‌ای فیفا برای آینده فوتبال مردان هستند، گفت: "ما نمی‌خواهیم تعداد مسابقات را افزایش دهیم، می‌خواهیم به بقیه بازیکنان این ضمانت را بدهیم که سفرهای کمتر، مسابقات مهم‌تر و فرصت‌های بیشتر برای درخشش فوتبالیست‌ها وجود دارد، علاوه بر این فاصله بین کشورهایی که فرصت‌های بیشتر و آنهایی که کمتر دارند."

وی افزود: "تقویم قدیمی است. شما باید آن را به گونه‌ای سازماندهی کنید که پنجره‌های بازی‌های ملی را به جای استراحت‌های مختلف که عملی نیست، مجدداً گروه بندی کنید و مسابقات مقدماتی کمتری انجام دهید."

بنابراین، استراتژی فیفا این است که جام جهانی 2026 را برگزار کند، همه مسابقات کنفدراسیون را در 2027 گروه بندی کند و به جام جهانی 2028 بازگردد.

بنابراین فیفا به دنبال منافع تیم‌ها است، زیرا آنها مجبور نیستند بازیکنان را بیشتر آزاد کنند و فدراسیون‌ها فرصت بیشتری برای میزبانی جام جهانی به آنها می‌دهند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала