افغانستان محور گفت و گوی تیلیفونی اردوغان و رحمان

© REUTERS / Presidential Press Officeافغانستان محور گفت و گوی تیلیفونی اردوغان و رحمان
افغانستان محور گفت و گوی تیلیفونی اردوغان و رحمان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.09.2021
عضو شوید
رئیسان جمهور تاجیکستان و ترکیه در تماس تیلیفونی مسائل مربوط به گسترش بیشتر روابط چندجانبه بین دو کشور و اوضاع افغانستان را بررسی کردند.

رئیس جمهور تاجیکستان: جامعه جهانی باید نسبت به مشکلات افغانستان بی تفاوت نباشد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.09.2021
رئیس جمهور تاجیکستان: جامعه جهانی باید نسبت به مشکلات افغانستان بی تفاوت نباشد
به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، امامعلی رحمان رئیس جمهور تاجیکستان و رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در تماس تیلیفونی با یکدیگر گفت‌وگو کردند.

رئیس جمهور ترکیه ضمن تبریک به رئیس جمهور و مردم تاجیکستان به مناسبت سی امین سالگرد استقلال این کشور به دستاوردهای فوق العاده «دوشنبه» در طول سالهای استقلال در مسیر توسعه اقتصادی، اجتماعی و تقویت نقش سازنده خود در حل مسائل مهم دستور کار منطقه‌ای و بین المللی اشاره کرد.

در جریان این تماس تیلیفونی مسائل مهم مربوط به گسترش بیشتر همکاری چندجانبه تاجیکستان و ترکیه، از جمله در زمینه های تجاری، اقتصادی، فرهنگی، بشردوستانه، امنیتی و مبارزه مشترک با چالش و تهدیدات جهانی بررسی شدند.

رئیسان جمهور تاجیکستان و ترکیه در ادامه از سطح و محتوای روابط تجاری و اقتصادی بین دو کشور ابراز رضایت کردند.

در بخش دیگر این گفت‌وگو تیلیفونی سران دو کشور به موضوعات نگران کننده در افغانستان توجه ویژه کردند.

طرفین ضمن بررسی مشکلات افغانستان و تایید شباهت و نزدیکی مواضع تاجیکستان و ترکیه در زمینه موضوعات مهم این کشور، بر ضرورت ایجاد یک دولت فراگیر با مشارکت نمایندگان همه اقوام ساکن افغانستان تاکید و به اهمیت ارائه کمک بشردوستانه به مردم این کشور اشاره کردند.

دوطرف با اشاره به اهمیت تداوم تماس های دائمی در بالاترین سطح برای ترویج موثر کل روابط دوجانبه، توافق کردند که با عادی شدن وضعیت مربوط به بیماری همه گیر کرونا، رئیس جمهور ترکیه در اولین فرصت مناسب با سفر رسمی از تاجیکستان بازدید خواهد کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала