شش کشور همسایه: طالبان از حضور داعش و القاعده در افغانستان جلوگیری کنند

© Photo / H.Amirabdollahianشش کشور همسایه: طالبان از حضور داعش و القاعده در افغانستان جلوگیری کنند
شش کشور همسایه: طالبان از حضور داعش و القاعده در افغانستان جلوگیری کنند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.09.2021
عضو شوید
وزرای خارجه شش کشور همسایه افغانستان – پاکستان، چین، ایران، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان - در یک نشست مجازی از طالبان می‌خواهند که از حضور القاعده و داعش در افغانستان جلوگیری کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، در اعلامیه مشترکی که از سوی آنان پخش شده است آمده است که صلح در افغانستان یک نیاز است و آنان بر کمک‌های انسان دوستانه بر افغانستان نیز تاکید کرده اند.

در این نشست تاکید شده است که مواد مخدر از افغانستان نابود شود و طالبان نباید زمینه را برای فعالیت‌های داعش و القاعده فراهم بسازند.

چین به سازمان ملل: به مقامات جدید افغانستان، دسترسی به دارایی‌های مسدود شده را بدهید - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.09.2021
چین به سازمان ملل: به مقامات جدید افغانستان، دسترسی به دارایی‌های مسدود شده را بدهید

در بخشی از اعلامیه آمده است: «تاکید می‌کنیم که به سازمان‌های تروریستی مانند داعش، القاعده و گروه‌های دیگر نباید اجازه داده شود تا در افغانستان حضور پیدا کنند».

سید باقر محسنی، استاد دانشگاه، گفت: «طالبان اراده شان را برای یک افغانستان با ثبات، امن و مستقل باید نشان بدهند. در غیر آن صورت من فکر می‌کنم که دنیا هم کارشکنی‌های را در امر حکومت‌داری طالبان به وجود خواهد آورد».

در این نشست با اشاره به خروج نیروهای خارجی از افغانستان آمده است که مردم افغانستان باید خود شان آینده شان را مشخص بسازند و مدیریت روند صلح و پروژه‌های توسعه‌یی را خود شان به پیش ببرند.

از سویی هم، طالبان می‌گویند که متعهد به همکاری با جهان و منطقه خواهند بود و خاک افغانستان هرگز در برابر منطقه و جهان کار گرفته نخواهد شد.

عبدالق حماد، یکی از مقام‌های طالبان، گفت: «با کشورهای بیرون موافقه شده است که به هیچ کس اجازه داده نمی‌‌شود که از خاک افغانستان در برابر کدام کشور استفاده کنند و طالبان در این تعهد شان تا آخر پابند می‌مانند».

قرار است کشورهای همسایه نشست دیگری را در باره افغانستان با میزبانی تهران برگزار کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала