لاوروف شرط روسيه براى به‌رسميت شناختن طالبان را اعلام كرد

© AP Photo / Rahmat Gulلاوروف شرط روسيه براى به‌رسميت شناختن طالبان را اعلام كرد
لاوروف شرط روسيه براى به‌رسميت شناختن طالبان را اعلام كرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.09.2021
عضو شوید
وزیر خارجه روسیه می‌گوید که موضوع به‌رسمیت شناختن طالبان بسته به اقدامات آنها دارد.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه امروز (پنجشنبه، 10 سپتمبر) در چارچوب بیست و پنجمین همایش روزنامه‌نگاری معاصر «ویسیا راسیا-2021 (سراسر روسیه-2021)» گفت: موضوع به‌رسمیت شناختن طالبان در افغانستان بسته به اقدامات آنها، مورد بررسی قرار می‌گیرد.

لاوروف: طالبان اعلام کرده‌است که قصد غصب قدرت را ندارند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.09.2021
لاوروف: طالبان اعلام کرده‌است که قصد غصب قدرت را ندارند

وی افزود: همه در مورد نیاز به رابطه داشتن با طالبان صحبت می‌کنند از جمله آنهایی که سفارت‌ شان را به سرعت از کشور تخلیه کردند، اما ما این کار را نکردیم. گفتگو با طالبان ناگزیر است و تقریباً همه کشورها به ناچار مجبور به گفتگو با آنها هستند.

آقای لاوروف گفت که روسیه ساختار سفارت خود در افغانستان را بهبود داده است، تقریبا همه زن ها و کوکان بازگشته اند. اما یک تیم آماده مبارزه باقی مانده است، آنها اطلاعات بسیار مفیدی را در اختیار ما قرار می دهند که از آنها در تماس با شرکای خارجی استفاده می‌کنیم.

اوایل ماه اگست با پیشروی طالبان در شهرهای بزرگ افغانستان وضعیت این کشور وخیم شد. 15 اگست طالبان وارد کابل شد و کنترول کاخ ریاست‌جمهوری را به دست گرفت. سپس گزارش شد اشرف غنی رئیس‌جمهور افغانستان کشور را ترک کرده است. بامداد 16 اگست طالبان اعلام کردند که جنگ در افغانستان به پایان رسیده است و شکل حکومت آینده افغانستان به زودی مشخص خواهد شد. روز 6 سپتمبر آنها مدعی شد که ولایت پنجشیر را تحت کنترول خود درآورده است، اما جبهه مقاومت ملی گزارش ها درباره سقوط این ولایت را رد کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала