آیا نجات بشریت وابسته به انرژی باد است؟

© AP Photo / Michael Probstآیا نجات بشریت وابسته به انرژی باد است؟
آیا نجات بشریت وابسته به انرژی باد است؟ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.09.2021
عضو شوید
نیروی باد قوی به بشریت کمک می کند تا از یک فاجعه جهانی جلوگیری کند.

کوریای جنوبی بزرگ‌ترین نیروگاه بادی دریایی دنیا را می‌سازد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.02.2021
کوریای جنوبی بزرگ‌ترین نیروگاه بادی دریایی دنیا را می‌سازد
به گزارش اسپوتنیک، در گزارش شورای جهانی انرژی باد (GWEC) ، که رهبری گاردین را دارد، آمده است، که نجات بشریت از گرمایش جهانی در آینده نزدیک به تامین برق تولید شده توسط مزارع بادی بستگی دارد.

گزارش سالانه GWEC نشان داد، که ظرفیت جهانی باد در سال 2020، 6.1 گیگاوات افزایش یافته است. سرعت تقریباً از سطح قبل از همه گیری کاهش نمی یابد - در سال 2019 ، تولید نیروی باد با رکورد 6.24 گیگاوات قوی تر شد. تحلیلگران انتظار دارند رونق انرژی بادی چین این رکورد را بشکند و 12 گیگاوات دیگر در سال 2021 تولید کند.
چین برای سومین سال متوالی در تولید توربین های بادی جدید پیشتاز است. در سال 2020، این کشور مزارع بادی خود را سه گیگاوات افزایش داد که تقریبا نیمی از افزایش ظرفیت جهانی است. به گفته کارشناسان ، تا پایان دهه ، بازار انرژی باد در چین ممکن است از رهبر کنونی- انگلستان پیشی بگیرد.

کارشناسان انتظار دارند یک رکورد دیگر در سال 2021 رخ دهد. بخشی از آن جاه طلبی چین برای افزودن 7.5 گیگاوات دیگر نیروی بادی تا پایان سال 2021 برای جبران یارانه های دولتی است. سرمایه گذاری بزرگ در توربین های بادی دریایی در دریای شمال نیز دلگرم کننده است. شرکت خدمات بریتانیایی SSE و غول نفتی نروژی Equinor مجموعاً 8 میلیارد دالر در مزرعه بادی Dogger Bank سرمایه گذاری کرده اند که بزرگترین توربین های جهان را برای تأمین برق 4.5 میلیون خانه نصب می کند.

شورای جهانی انرژی باد GWEC پیش بینی می کند، که نیروی باد جهانی در دهه آینده 235 گیگاوات افزایش یابد - هفت برابر حجم جهانی کنونی باشد. با این حال، برای جلوگیری از گرم شدن کره زمین، باید سرعت گسترش انرژی بادی را افزایش داد. بر اساس تجزیه و تحلیل آژانس بین المللی انرژی و آژانس بین المللی انرژی های تجدیدپذیر ، جهان برای حفظ متوسط ​​افزایش دما در سطح 1.5 درجه سانتیگراد از سطوح قبل از صنعت به 2000 گیگاوات برق نیاز دارد.

دانمارک همچنین به توسعه انرژی باد کمک خواهد کرد. این کشور قصد دارد یک "جزیره انرژی" عظیم در دریای شمال بسازد. یک سکوی مصنوعی با مساحت 120 هزار متر مربع زیرساخت 200 توربین بادی را مدیریت می کند. هزینه این پروژه 34 میلیارد دالر است و می تواند سه گیگاوات برق تولید کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала