بهترین پنل برق آفتابی اختراع شد

© Photo / Pixabayپنل برق آفتابی
پنل برق آفتابی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.09.2021
عضو شوید
استارتاپ استرالیایی SunDrive تا کنون با ایجاد مؤثرترین و ارزان ترین پنل آفتابی پیشرفت چشمگیری در زمینه انرژی آفتابی داشته است.

به گزارش اسپوتنیک، دانشمند جوان وینس آلن این تکنالوژی را هنگام کار به تنهایی در گراژ خود اختراع کرد و از توسعه شرکت های چینی چند میلیارد دالری پیشی گرفت.

وینس آلن تصمیم گرفت نقره را که معمولاً برای تخلیه برق از صفحات آفتابی استفاده می شود، با ماده ارزان تری، مس جایگزین کند. این دکتر 32 ساله از دانشگاه نیو ساوت ولز تجهیزات تحقیق و توسعه را در گراژ خود ساخت و سعی کرد از مس در پنل های آفتابی به روش های مختلف استفاده کند تا اینکه روش کار پیدا کرد.

سرمایه‌گذاری امارات متحده عربی در تولید برق آفتابی در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.08.2020
سرمایه‌گذاری امارات متحده عربی در تولید برق آفتابی در افغانستان

برای ورود تکنالوژی جدید به بازار، آلن در سال 2015 SunDrive Solar را تاسیس کرد. این شرکت گزارش رسمی دریافت کرد که توسعه آن ریکردی در کارآیی تبدیل نور به برق شکسته است. این نتیجه با تجزیه و تحلیل انجام شده توسط مؤسسه مستقل آلمان برای تحقیقات در زمینه انرژی آفتابی هاملین (ISFH) نشان داده شد. بتری SunDrive Solar دارای بازده 25.54 است. ریکارد قبلی - 25.26 درصد - توسط غول چینی Longi Green Energy Technology ثبت شد. این شرکت آسیایی در سال گذشته 8.4 میلیارد دالر فروخته شد.

اگر یک استارتاپ استرالیایی بتواند توسعه خود را به بازار جهانی برساند، هزینه پنل های آفتابی به میزان قابل توجهی کاهش می یابد و صنعت وابستگی بسیار کمتری به نقره پیدا می کند. آلن توضیح داد: مس بسیار رایج است و معمولاً حدود 100 برابر کمتر از نقره قیمت دارد. تا به امروز، SunDrive حدود 7.5 میلیون دالر از Blackbird Ventures و دیگر سرمایه گذاران عمده کمک مالی کرده است. علاوه بر این ، این پروژه نوپا بیش از 2 میلیون دالر از آژانس دولتی انرژی های تجدیدپذیر (ARENA) ، که تکنالوژی های سبز را ترویج می کند، دریافت کرد.

طرح ساخت بزرگترین نیروگاه برق آفتابی در هرات - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.12.2018
طرح ساخت بزرگترین نیروگاه برق آفتابی در هرات

حدود 95 درصد از صفحات آفتابی از سلولهای فتوولتائیک ساخته شده اند - سلولهای کوچکی از ویفرهای سیلیکونی که انرژی خورشید را به جریان الکتریکی مستقیم تبدیل می کنند. برای حذف جریان، باید سلول ها را با مخاطبین فلزی متصل کنید. برای این منظور ، تولید کنندگان از نقره برای مدت طولانی استفاده می کنند ، زیرا این فلز دارای استحکام و شکل پذیری بالایی است. مدیرعامل سابق Suntech Power Holdings ، شی ژنگرونگ ، ملقب به پادشاه خورشید به دلیل نقش بزرگش در این صنعت ، سرمایه گذار SunDrive شد و گفت که محققان مدته در تلاش هستند از مس در صفحات آفتابی استفاده کنند. او گفت: "تغییر به مس چیزی است که ما مدتهاست می خواهیم ، اما دستیابی به آن بسیار دشوار بود." شی همچنین ابراز امیدواری کرد که تولیدکنندگان به استفاده از 50-50 نقره و مس روی آورند.

با فوری شدن برنامه محیط زیست ، بخش انرژی آفتابی در حال گسترش است. تولید جهانی پنل های آفتابی در سال 2020 افزایش یافت و ظرفیت تمام استیشن ها 23 درصد افزایش یافت و به 760 گیگاوات رسید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала