دیدگاه نماینده دائم روسیه درباره بسته شدن دارایی های افغانستان از سوی امریکا

© Sputnik / Nancy Siesel /  مراجعه به بانک تصاویر دیدگاه نماینده دائم روسیه درباره بسته شدن دارایی های افغانستان امریکا
دیدگاه نماینده دائم روسیه درباره بسته شدن دارایی های افغانستان امریکا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.09.2021
عضو شوید
نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد درباره بسته شدن دارایی های افغانستان در ایالات متحده دیدگاهش را بیان کرد.
نبنزیا: طالبان هنوز حکومت قانونی افغانستان نیست - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.09.2021
نبنزیا: طالبان هنوز حکومت قانونی افغانستان نیست

به گزارش اسپوتنیک، واسیلی نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد گفت، مسکو امیدوار است که طرف افغانستان به تمام دارایی های بسته شده دسترسی پیدا کند.
نبنزیا گفت: "این کشور در واقع در آستانه سقوط اقتصادی است. ما امیدواریم که دسترسی به تمام دارایی های بسته شده افغانستان باز باشد. این به نفع مردم افغانستان است".
در ماه اگوست، ایالات متحده ذخایر متعلق به دولت افغانستان را در بانک های امریکایی بسته کرد. روز چهارشنبه، طالبان که قدرت را در این کشور به دست گرفته اند از واشنگتن خواستند که حدود 10 میلیارد دالر وجوه بسته شده از افغانستان صادر کند. طالبان همچنین خواستار انتقال میلیاردها دالر به کشوری است که قبلاً برای کمک به افغانستان و احیای این کشور اختصاص داده شده بود.
در اوایل ماه اگوست، طالبان حملات خود را علیه نیروهای دولتی افزایش دادند ، در 15 اگوست وارد کابل شدند و روز بعد اعلام کردند که جنگ به پایان رسیده است. در دو هفته آخر ماه اگوست از فرودگاه کابل که تحت حفاظت ارتش آمریکا بود ، شهروندان غربی و افغانستانی هایی که با آنها همکاری می کردند ، به صورت جمعی تخلیه شدند. در شب 31 اگوست ، ارتش آمریکا فرودگاه کابل را ترک کرد و به حضور نظامی 20 ساله آمریکا در افغانستان پایان داد. در 6 سپتامبر ، طالبان اعلام کردند که پنجشیر ، آخرین ولایت از 34 ولایت افغانستان ، با جنگ تحت کنترل آنها درآمده است.
روز بعد، ترکیب دولت موقت افغانستان اعلام شد. ریاست آن بر عهده محمد حسن آخوند است که در اولین حکومت طالبان وزیر امور خارجه بود و از سال 2001 تحت تحریم های سازمان ملل متحد است. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала