بایدن در بیستمین سالگرد حمله 11 سپتامبر خواستار اتحاد در آمریکا شد

© AFP 2023 / Drew Angerer / Getty Imagesبایدن در بیستمین سالگرد حمله 11 سپتامبر ادعای اتحاد در آمریکا کرد
بایدن در بیستمین سالگرد حمله 11 سپتامبر ادعای اتحاد در آمریکا کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.09.2021
عضو شوید
 ایالات متحده آمریکا در حالی مراسم بزرگداشت یاد قربانیان حملات یازده سپتامبر را برگزار می‌کند که عملکرد دولت جو بایدن در خروج نیروهای نظامی از افغانستان و تسلیم این کشور، موج بزرگی از انتقادها را برانگیخته است.

به گزارش اسپوتنیک، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده در پیامی از پیش ضبط شده یاد "جان‌های از دست رفته و عزیزانی که در حملات 11 سپتامبر کشته‌ شده‌اند" را گرامی داشت و خواستار وحدت ملی شد.

بایدن در این پیام گفت: بیست سال پس از 11 سپتامبر 2001، ما یاد و خاطره دو هزار و 977 افرادی را گرامی می داریم که در این حادثه جان خود را از دست دادند.

شرط خانواده های قربانیان حملات 11 سپتامبر به حضور بایدن در مراسم یادبود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.08.2021
شرط خانواده های قربانیان حملات 11 سپتامبر به حضور بایدن در مراسم یادبود

رئیس جمهور آمریکا گفت، همانطور که در روزهای بعد (از آن) دیدیم، وحدت بزرگترین نقطه قوت ما است. این عاملی است که باعث می شود ما همانی باشیم که هستیم و ما نمی توانیم این را فراموش کنیم.

بایدن ادامه داد: در روزهایی که پس از 11 سپتامبر 2001 آمدند، ما همه جا شاهد شجاعت و دلاوری بودیم، در جاهایی که از آنها انتظار می رفت و نمی رفت. ما همچنین شاهد چیزی بسیار نادر بودیم و آن احساس واقعی وحدت ملی بود.

وی افزود «ما همچنین شاهد نیروهای تاریک تر سرشت بشری بودیم: ترس و عصبانیت، کینه و خشونت علیه مسلمانان آمریکایی که پیروان واقعی و وفادار یک دین صلح جو هستند».

وی گفت: مهم نیست چقدر زمان گذشته است، این بزرگداشت‌ها همه چیز را به طرز دردناکی به عقب برمی‌گردانند، گویی چند ثانیه پیش این خبر را دریافت کرده‌اید.

بایدن گفت که او و بانوی اول جیل بایدن کسانی را که در سپتامبر اعضای خانواده و عزیزان خود را از دست داده‌اند در قلب خود دارند: ما امیدواریم که 20 سال بعد یاد معشوق شما لبخندی بر لب شما بیاورد، حتی در حالی که هنوز اشکی در چشم شما جاری است.

ادعاهای بایدن در حالی مطرح می شود که جامعه آمریکا طی سال های اخیر و علی الخصوص با روی کار آمدن «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق این کشور در سال 2016، دچار دو قطبی شدیدی شده است.

آنگونه که ادعا می شود در 11 سپتامبر 2001، حدود 19 نفر از اعضای سازمان تروریستی القاعده چهار پرواز داخلی در آمریکا را ربودند. دو فروند از این هواپیماها به مجتمع مرکز تجارت جهانی در شهر نیویورک و هواپیمای سوم به ساختمان وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) در حومه شهر واشنگتن دی سی برخورد کردند و پرواز چهارم نیز به سمت واشنگتن انجام شد اما در نزدیکی «شانکسویل» در «پنسیلوانیا» سقوط کرد.2021

این ماجرا بهانه ای شد برای تجاوز نظامی آمریکا به افغانستان که 20 سال طول کشید و سرانجام در 20 سپتامبر 2021، بی آنکه هیچ دستاوردی داشته باشد به پایان رسید. حضور نظامی آمریکا و متحدانش به بهانه مبارزه با تروریسم توجیه می شد حال آنکه آنها در مقطع فعلی مدعی هستند که تروریسم در مقایسه با دو دهه پیش، به پدیده ای جهانی تبدیل شده است!

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала