خطای آمریکا در حمله هوایی به فرودگاه کابل افشا شد

© AFP 2023 / Taylor Crul / US AIR FORCEخطای آمریکا در حمله هوایی به فرودگاه کابل افشا شد
خطای آمریکا در حمله هوایی به  فرودگاه کابل افشا شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.09.2021
عضو شوید
نیویارک تایمز در گزارشی فاش ساخت که نظامیان آمریکایی در حمله هوایی در کابل، به جای داعش غیرنظامیان را کشته اند.

به گزارش اسپوتنیک، حدود دو هفته پس از حمله هوایی آمریکا بر یک خانه در کابل، روزنامه The New York Timesبا نشر یک گزارش تحقیقی گفته است که در این حمله 10 غیرنظامی کشته شده‌اند و هیچ عضو گروه داعش در آن خانه حضور نداشته است.

فرودگاه کابل: برنامه برای انتقال مسافران افغان وجود ندارد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.09.2021
فرودگاه کابل: برنامه‌ی برای انتقال مسافران افغان وجود ندارد

براساس گزارش ویدیویی که این نشریه منتشر کرده، در حمله هوایی امریکا که قبلا  اعلام شد برای نابودی اعضای داعش در نزدیکی میدان هوایی کابل اجرا شده است، 10 تن به شمول هفت کودک و زمری احمدی 43 ساله کارمند یک گروه امدادرسان آمریکایی که در گذشته با نهاد آمریکایی کار کرده بود، کشته شده‌اند.

در همین حال، وزارت دفاع آمریکا به نیویارک تایمز گفته است که زمری احمدی با داعش برای حمله بر میدان هوایی کابل هنگام روند خروج همکاری داشته، موترش مملو از مواد انفجاری بوده و خود او تهدید جدی برای سربازان آمریکایی مستقر در میدان هوایی کابل بوده است.

ارتش امریکا گفته است که نیروهای هوایی هدف را در حال انتقال چیزی از موترش دیده‌اند. در حال حاضر اما نیویارک تایمز به تصاویر دوربین دفتری که احمدی در آن کاری می‌کرده‌، دست یافته است که نشان می‌دهد او در حال منتقل کردن بوتل‌های آب به خانه‌اش بوده است، نه مواد منفجره.

به گزارش نیویارک تایمز، احمدی انجنیر برق بود. او به مدت 14 سال در دفتر تغذیه و آموزش (NEI) یک نهاد غیر‌دولتی و بین‌المللی مستقر در ایالت کالیفرنیای آمریکا که در راستای مبارزه با سوءتغذی فعالیت می‌کند، کار کرده بود.

ارتش آمریکا آن زمان گزارش داده بود که هواپیماهای بدون سرنشین آنان نشان می‌دهد که چهار مرد بسته‌هایی را در موتر بارگذاری می‌کنند، اما گفتند نمی‌توانند بگویند درون آن‌ها چیست.

دو روز پیش از حمله هوایی امریکا، انفجار مرگ‌باری در ورودی میدان هوایی کابل رخ داد که در آن نزدیک به 200 نفر از جمله 13 امریکایی کشته شدند. مسوولیت این حمله را گروه داعش بر عهده گرفت.

در پاسخ جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به فرماندهان ارتش کشورش اختیار کامل برای اجرای عملیات علیه داعش خراسان را داد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала