لاوروف: مشکل پناهندگان افغانستان تمام اروپا را تهدید می‌کند

© Sputnik / Russian Foreign Ministry /  مراجعه به بانک تصاویر لاوروف: مشکل پناهندگان افغانستان تمام اروپا را تهدید می‌کند
لاوروف: مشکل پناهندگان افغانستان تمام اروپا را تهدید می‌کند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.09.2021
عضو شوید
 وزیر امور خارجه روسیه می‌گوید تمام کشور ها باید برای حل مشکل پناهندگان افغانستان دست به دست هم شوند در غیر آن این مشکل برای تمام اروپا سنگین تمام خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف  وزیر امور خارجه روسیه می‌گوید، که کشورش حل مشکل پناهندگان افغانستان را که ممکن است جریان آن سرتاسر اروپا را فرا بگیرد، ضروری می داند.

 پسکوف: مسکو برنامه ای برای مذاکره با مقامات جدید افغانستان ندارد  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.09.2021
پسکوف: مسکو برنامه ای برای مذاکره با مقامات جدید افغانستان ندارد

وزیر امور خارجه روسیه در ادامه افزود: "ما نگرانی مشترکی در مورد افزایش جریان پناهجویان از افغانستان در قلمرو کشورهای همسایه داریم. بسیاری از افغان های پناهجو سعی خواهند کرد به اروپا بروند و این امر می‌تواند مشکلات جدی را برای کشورهای که در آن سفر بدون دعوت نامه مجاز است، ایجاد کنند".

وزیر امور خارجه روسیه گفت: "ما بر لزوم حل این مشکل در اسرع وقت تأکید می کنیم و برای دستیابی به این هدف مهم است که از قابلیت های همه کشورهای درگیر استفاده شود، به ویژه در درجه اول کشورهایی که سیاست های آنها در افغانستان منجر به چنین رویداد غم انگیزی شده است".

در همین حال سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو مساله به رسمیت شناختن حکومت طالبان را باتوجه به اقدامات آن بررسی خواهد کرد.  

وزیر خارجه روسیه  روز گذشته (جمعه دهم آگست)  در همایش رسانه ای «سراسر روسیه-2021» در شهر بندری سوچی واقع در ساحل دریای سیاه، گفت: با توجه به اینکه چگونه طالبان اهداف و اصول اعلام شده برای حکومت خود را اجرا می کند، به رسمیت شناختن آن بررسی خواهد شد.

وی افزود: همه ازجمله کشورهایی که شتاب‌زده سفارتخانه خود را در کابل بستند، می گویند که باید با گروه طالبان روابط برقرار کرد. 

اوایل ماه اگست با پیشروی طالبان در شهرهای بزرگ افغانستان وضعیت این کشور وخیم شد. 15 اگست طالبان وارد کابل شد و کنترول کاخ ریاست‌جمهوری را به دست گرفت. سپس گزارش شد اشرف غنی رئیس‌جمهور افغانستان کشور را ترک کرده است. بامداد 16 اگست طالبان اعلام کردند که جنگ در افغانستان به پایان رسیده است و شکل حکومت آینده افغانستان به زودی مشخص خواهد شد. روز 6 سپتمبر آنها مدعی شد که ولایت پنجشیر را تحت کنترول خود درآورده است، اما جبهه مقاومت ملی گزارش ها درباره سقوط این ولایت را رد کرد.
دیمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد که روسیه در آیین تحلیف دولت جدید افغانستان شرکت نخواهد کرد.

پسکوف افزود: در زمان حاضر مساله اصلی این است که آیا افغانستان منشاء اصلی تهدید قاچاق مواد مخدر و کشوری که بیشترین میزان مواد افیونی از آن به روسیه و کشورهای جهان قاچاق می شود باقی می ماند؟

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала