پنجشیر جغرافیای بدون معلومات/ کشتار افراد ملکی از سوی طالبان در پنجشیر 

© photo: Masror Tabeshپنجشیر جغرافیای بدون معلومات/ کشتار طالبان در پنجشیر 
پنجشیر جغرافیای بدون معلومات/ کشتار طالبان در پنجشیر  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.09.2021
عضو شوید
در حالی که خانواده های جان باختگان از نسل کشی در پنجشیر سخن می زنند، اما گروه طالبان خاموش اند و دست رسی به اطلاعات دقیق نیز وجود ندارد. 
برق ‌ولایت پنجشیر دوباره وصل شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.09.2021
برق ‌ولایت پنجشیر دوباره وصل شد

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آماج نیوز، این خبرگزاری به هویت شماری از کشته شده‌های پنجشیر دست یافت در حالی‌که هیچ اطلاعی از وضعیت در پنجشیر به بیرون داده نشده، انترنت قطع است و به خبرنگاران نیز اجازه ورود داده نمی‌شود، آماج با شماری از خانواده‌های که جوانان شان در پنجشیر کشته شده صحبت کرده است.

در حالی‌که خانواده‌های کشته شدگان از نسل‌کشی در این دره سخن می‌زنند، اما طالبان خاموش اند و دست‌رسی به اطلاعات نیز وجود ندارد.

باشندگان پنجشیر روایت‌های زجر دهنده‌ی دارند، به طور نمونه: خانواده اقبال می‌گوید، که او دهقان بود، اما طالبان از اقبال آدرس خانه‌ی مارشال فهیم را پرسیده‌ و وقتی او آدرس را گفته، طالبان او را به درختی بسته و با شلیک گلوله می‌‌کشند.

طالبان اما در این باره تاکنون نظری نداشته‌اند. این در حالی‌ست، که برق تا ساعات پیش در پنج‌شیر قطع بود. عدم دست‌رسی مردم به انترنت، غذا و مواد صحی، باشنده‌‌های این ولایت را مشکل‌های جدی روبرو کرده است.

یادآوری می کنیم، که جنگجویان گروه طالبان بیش از یک هفته می شود، که بر ولایت پنجشیر یورش برده اند و برخی قسمت های این ولایت را به تصرف خود در آورده اند و برق انترنت این ولایت را قطع نموده اند و باشندگان این ولایت مشکلات زیادی دچار هستند. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала