Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

افشاگری در حد لالیگا؛ بارسا تحت تاثیر پرز و رئال تصمیم میگرد

© AFP 2023 / Roslan Rahmanİspanya Profesyonel Futbol Ligi (LFP) Başkanı Javier Tebas,
İspanya Profesyonel Futbol Ligi (LFP) Başkanı Javier Tebas, - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.09.2021
عضو شوید
خاویر تباس رئیس لالیگا در گفتگو با روزنامه کاتالانی ضمن اعلام ناراحتی اش از جدایی لیونل مسی از بارسا و فوتبال اسپانیا، به شدت از سیاست های رئیس رئال مادرید و بارسلونا انتقاد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، مسی از بارسا جدا شده، اما ظاهرا پس لرزه های این جدایی تا کنون ادامه دارد.

یکی از چهره هایی که پس از چند هفته جدایی مسی از بارسا به این موضوع واکنش نشان داد، خاویر تباس رئیس سازمان لالیگا و یکی از چهره های جنجالی و منتقد سیاست های مدیران رئال و بارسا است که در گفتگو با روزنامه سپورت در خصوص موضوعات مهم و مختلفی صحبت کرده است.

خاویر تباس، رئیس لالیگا مدعی است که امکان جلوگیری از جدایی مسی وجود داشت، اما بارسا آن را جدی نگرفت

تباس در خصوص جدایی مسی از بارسا گفت:

مسی بزرگ ترین بازیکن تاریخ است و لیاقت او جدایی آنهم به این شکل از بارسا یا لالیگا نبود. من چند بار هم گفتم و حالا هم با اطمینان میگویم، می شد از جدایی این بازیکن جلوگیری کرد. جدایی مسی از بارسلونا بخاطر مشکلات مالی نبود. رفتن مسی به این شکل از بارسا خیلی دردناک بود، زیرا من او را بهترین بازیکن تاریخ می دانم.

تباس گفت: من در خصوص حفظ مسی و جلوگیری از جدایی مسی با لاپورتا و هیئت مدیره بارسلونا گفتگو کردم. اگر دلیل این جدایی مشکلات مالی و اقتصادی میبود، قطعا میشد کاری کرد، اما اگر دلیل دیگری داشته، پس من نمیفهمم. من فکر می کنم فصل آینده و با توجه به شرایط باشگاه بارسلونا، خواهیم دید آیا واقعا امکان حفظ مسی وجود داشت یا نه، هر چند من به تصمیم باشگاه احترام می گذارم، اما باید شرایط را همان طور که هست بیان کرد.

مسی هم مثل کریستیانو رونالدو، پپ گواردیولا، ژوزه مورینیو و ... فوتبال اسپانیا را ترک کردند. ما این شانس را داشتیم که دو تا  از بهترین بازیکن جهان را در دو تیم برتر لالیگا داشته باشیم. ما توانستیم از این موقعیت استفاده کنیم و رقابت های لالیگا را به اوج قدرت برسانیم."

رئیس لالیگا در مهم ترین صحبت هایش در خصوص جدایی مسی به موضوع رد پیشنهاد حق پخش روی جدایی لیونل مسی صحبت کرد و گفت: در اوایل گفتگوها، لاپورتا با مسی به توافق کامل و مسی هم تمام پیشنهادات را قبول کرده بو. نزدیک به یک ماه لاپورتا مدام به رسانه ها میگفت، همه چیز خوب پیش میرود، لاپورتا حتی دو بار با من تماس گرفت تا روند توافق با مسی سریع تر پیش برود، زیرا او فکر میکرد مسی کمی از این موضوع عصبی شده است.

 اما بر خلاف آنچه اعلام شد، این پروژه طی 72 ساعت همه چیزش خراب شد. من تصور می کنم این برنامه بخاطر منافع مشترک رئل مادرید و و بارسلونا بر سر پروژه سوپر لیگ از بین رفت.

از دید من این تصمیم می توانست تا حد زیادی بر آینده بارسا تاثیر بگذارد و البته فراموش نکنید که تنها سه تیم باقی مانده است. از 42 باشگاه حرفه ای اسپانیا، 39 باشگاه این توافق را پذیرفته اند. آیا همه آنها دیوانه هستند؟

 خوان لاپورتا، یک ماه با قرارداد حق پخش تلویزیونی موافقت کرده بود، اما تا باشگاه رئال مادرید بیانیه داد و در این خصوص اعتراض کرد، نظر لاپورتا نیز عوض شد و او نیز با این طرح مخالفت کرد."

رئیس لالیگا در خصوص پرز رئیس رئال مادرید نیز صحبت های جالبی را به میان آورد.

من فکر می کنم فلورنتینو پرز مرد بسیار باهوشی است و خوزه آنخل سانچز نیز در کنار او قرار دارد. ما به حدی رسیدیم که شاهد غذا با طعم خوان گامپر فلورنتینو هستیم. چه کسی می توانست این شرایط تصور کند؟ این بدان معنا نیست که لاپورتا و فلورنتینو نمی توانند رابطه خوبی داشته باشند، اما به هر حال بارسلونا ابتدا موافق این برنامه بود و بعد نظر خود را عوض کرد.

وی در ادامه گفت: حتی اگر رئال مادرید با تمام برنامه های ما مخالف باشد، ما اما بهترین را برای فوتبال اسپانیا می خواهیم و می توانیم علیرغم مواضع این باشگاه به روند رو به رشد خود ادامه دهیم."

 فلورنتینو پرز تصور می کند باشگاه های بزرگ در فوتبال حکمرانی می کنند و باید در مورد همه چیز، حتی هزینه های باشگاه هایی مثل سلتاویگو نیز تصمیم بگیرند. موضوع دیگر این است که پرز هرگز به صورت مستقیم چیزی نمی گوید و مواضعش را از طریق نزدیکان و سخنگویانش مطرح می کند، اما ما به خوبی می دانیم که پشت سر این داستان ها پرز پنهان شده است.

رئیس لالیگا در ادامه صحبت های تنش بر علیه پرز، به پشنهاد 200 میلیونی رئال به پی اس جی برای خرید امباپه هم واکنش نشان داد.

وی گفت: این یک تناقض بزرگ است. پیش از این نیز گفته بودم که شرایط رئال مادرید آنقدر هم خراب نیست که پرز میگوید. پرز پس از ایجاد سوپر لیگ گفت که جوانان دیگر فوتبال نمی بینند، این حرف نیز حقیقت ندارد. من از اول گفتم که رئال مادرید می تواند کیلیان امباپه یا  ارلینگ هالند را جذب کند، اما این کار برای بارسلونا ممکن نیست."

بخش دیگر مصاحبه تباس با سپورت به مصارف بالا و خریدهای میلیونی دو باشگاه  پاری سن ژرمن و منچسترسیتی بود که با شیخ های ثروتمند اماراتی و قطری خود، در جذب ستاره های مستطیل سبز دست پیشی نسبت به حریفان گرفته اند.

تباس در این خصوص گفت: اگر یادتان باشد هر دو تیم به دلیل شکایت لالیگا مجازات و در ادامه تبرئه شدند. این وضعیت قابل تحمل نیست و تاکید می کنم که این دو باشگاه دوپینگ مالی می کنند و باید راه حلی درست در مورد آنها به کار گرفته شود. 

وی گفت: در سه سال گذشته 800 میلیون پول به پاری سن ژرمن تزریق شده و و درآمد تجاری آنها 20 درصد بیشتر از تیم های بزرگ اروپایی مانند بارسا، مادرید یا یونایتد بوده که این غیر ممکن است. اگر جلوی این کار را نگیرند، در نهایت 20 شیخ ثروتمند عرب بر 20 باشگاه بزرگ اروپا حکمرانی خواهند کرد."

View this post on Instagram

A post shared by Diario SPORT (@diariosport)

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала