حملات 11 سپتمبر؛ ادعای طالبان: ما 20 سال پیش این حادثه را محکوم کرده بودیم

© AFP 2023 / Seth Mcallisterحملات 11 سپتمبر؛ ادعای طالبان: ما 20 سال پیش این حادثه را محکوم کرده بودیم
حملات 11 سپتمبر؛ ادعای طالبان: ما 20 سال پیش این حادثه را محکوم کرده بودیم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.09.2021
عضو شوید
طالبان ادعا می‌کنند که حملات 11 سپتمبر در ایالات متحده امریکا را در سال 2001 محکوم و آماده همکاری در تحقیقات آن بودند.

به گزارش اسپوتنیک، سهیل شاهین، یکی از سخنگویان طالبان (گروه ممنوع در روسیه) در مصاحبه با جیو تی وی بزرگترین شبکه تلویزیونی پاکستان این مطلب را بیان کرد.

وی گفت: اجازه دهید به شما یادآوری کنم که ما این حادثه را محکوم کردیم. عبدالسلام ضعیف در آن زمان سفیر در پاکستان بود و من دستیار بودم. ما یک کنفرانس مطبوعاتی برگزار کردیم و این حادثه را محکوم کردیم. ما گفتیم که برای شناسایی مجرمان واقعی پشت صحنه همکاری خواهیم کرد.

محمد سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.08.2021
شاهین: مردم چرا وحشت کرده‌اند ما انحصار قدرت نمی‌خواهیم

شاهین افزود: ما خواستیم که این مسئله را از طریق گفتگو حل شود، نه این که به افغانستان حمله نکنند و نتیجه این تهاجم اکنون برملا است.

به گفته وی، امریکا به خواست طالبان گوش نداد و به افغانستان حمله کرد و با استفاده از سلاح‌های مدرن افغانستان را اشغال کرد.

وی می‌گوید: بیش از 150 هزار نیروی امریکایی و ناتو در افغانستان مستقر بودند، اما نتیجه همان چیز بود که ما 20 سال پیش به آن هشدار داده بودیم. آزادی خود را به حمایت مردم به‌دست آوردیم.

شاهین همچنان ادعا می‌کند که در آن زمان که قدرت به دست طالبان بود، از این حملات که توسط القاعده (گروه تروریستی ممنوع در روسیه) در امریکا سازماندهی شده بود «غافلگیر شدند» و در مورد آن از قبل اطلاع نداشتند.

بیست سال پیش در صبحی در اواخر تابستان در روز 11 سپتمبر سال 2001 میلادی جهان تغییر کرد، زیرا چهار طیارۀ ربوده شده به دو ساختمان مهم امریکا، نمادهایی از قدرت اقتصادی ، سیاسی و نظامی آن کشور، برخورد کردند. حملات 11 سپتمبر که 2999 نفر را کشت تا حالا بزرگترین حمله مسلحانه در خاک ایالات متحده امریکا است و پیامدهای آن تا امروز احساس می‌شود.

پس از این حملات بود که به اصطلاح «جنگ علیه تروریسم» توسط ایالات متحده از جمله با حمله به دو کشور افغانستان و عراق آغاز شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала