سرپرست وزارت تحصیلات عالی طالبان: درس‌های دانشگاه‌های دولتی به‌زودی آغاز می‌شود

© Photo / moheafسرپرست وزارت تحصیلات عالی طالبان: درس‌های دانشگاه‌های دولتی به‌زودی آغاز می‌شود
سرپرست وزارت تحصیلات عالی طالبان: درس‌های دانشگاه‌های دولتی به‌زودی آغاز می‌شود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.09.2021
عضو شوید
سرپرست وزارت تحصیلات، امروز در یک نشست خبری‌ در کابل از آماده‌گی‌ها برای از سر گیری فعالیت دانشگاه‌های دولتی خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خامه، عبدالباقی حقانی، سرپرست وزارت تحصیلات طالبان، امروز در یک نشست خبری‌ در کابل گفت که بررسی‌ها دربارۀ چه‌گونه‌گی آغاز فعالیت دانشگاه‌های دولتی جریان دارد و قرار است تا یک هفتۀ دیگر درس‌های دانشگاه‌های دولتی آغار شود.

سبک جدید تحصیل دانشجویان در افغانستان. - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.09.2021
نصب پرده/سبک جدید تحصیل در دانشگاه های افغانستان

سرپرست وزارت تحصیلات عالی طالبان می‌افزاید که طرح آموزش جداگانۀ دانش‌جویان روی‌دست گرفته شده است و پس از این، دختران و پسران در صنف‌های جداگانه تحصیل می‌کنند. به گفتۀ او، نظام آموزشی مختلط دختران و پسران، با ارزش‌های اسلامی و ملی در تضاد است.

عبدالباقی حقانی می‌گوید، «جلسه‌ها برای آغاز دانشگاه‌های دولتی جریان دارد و زمانی که مشکلات بودجوی و موارد دیگر حل شد، زمان آغاز دانشگاه‌ها اعلام می‌شود. آماده‌گی‌ها برای آغاز دانشگاه‌ها یک هفته بیش‌تر وقت نمی‌گیرد».

این در حالی‌ست که فعالیت دانشگاه‌های خصوصی با وضع محدودیت‌های جدید در 15 سنبله از سر گرفته شد. شماری از این دانشگاه‌ها در صنف‌های درسی میان دختران و پسران پرده کشیده و شماری هم وقت‌های درسی را تغییر داده‌اند.

وضع این محدودیت‌ها سبب نارضایتی دانش‌جویان دانشگاه‌های خصوصی شده است. دانش‌جویان می‌گویند که پس از تصمیم جدید وزارت تحصیلات عالی، شمار دانش‌جویان به گونۀ چشم‌گیر کاهش یافته است و استادان نیز همانند گذشته به تدریس حاضر نمی‌شوند.

اما سرپرست وزارت تحصیلات عالی طالبان هدف از روی‌دست‌ گرفتن این‌گونه طرح‌ها را ایجاد زمینۀ بهتر آموزشی برای دانش‌جویان عنوان می‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала