شیعیان افغانستان خواستار مشارکت نمایندگان خود در کابینه جدید این کشور هستند 

© Hamid Karzai facebook شیعیان افغانستان خواستار مشارکت نمایندگان خود در کابینه جدید این کشور هستند 
شیعیان افغانستان خواستار مشارکت نمایندگان خود در کابینه جدید این کشور هستند  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.09.2021
عضو شوید
رهبران جامعه شیعیان افغانستان خواستار مشارکت نمایندگان خود در دولت جدید هستند که پیش از این ترکیب آن توسط طالبان که قدرت را در این کشور به دست گرفته اند (در فدراسیون روسیه ممنوع است) اعلام کرده بود. 
 واکنش طالبان به اظهارات امرالله صالح در مورد کشتار «شیعیان» در کابل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.12.2020
واکنش طالبان به اظهارات امرالله صالح در مورد کشتار «شیعیان» در کابل

به گزارش اسپوتنیک، حامد کرزی رئیس جمهوری پیشین افغانستان در برگه رخنامه اش نوشت: حامدکرزی رئیس جمهور پيشین افغانستان روز شنبه با تعدادی از بزرگان، علمای کرام دین و جوانان ولایات مرکزی کشور ملاقات کرد.

او افزوده است، که در این دیدار صحبت کننده گان خواهان صلح و ثبات کامل در کشور شدند و اظهار امیدواری نمودند که کابینهٔ سرپرست هر چی زودتر همه شمول شده تا همه مردم افغانستان خود را در آن بیبینند.
در پایان این خبرنامه آمده است، که رئیس جمهور پیشین کشور ضمن تائید سخنان اشتراک کننده گان مجلس، بر امنیت و ثبات مملکت تأکید نمود و همه شمول بودن حکومت را نماینگر چهرهٔ تمام کشور دانست.

 

این دومین دیدار اخیر وی با شیعیان است. در 9 سپتامبر، رهبر سابق افغانستان در صفحه توئیتر خود اعلام کرد، که با شورای علمای شیعه افغانستان رایزنی هایی داشته است که طی آن مسائل مربوط به تأمین صلح و ثبات طولانی مدت در کشور مورد بحث قرار گرفته است. در همین حال، نمایندگان اقلیت مذهبی با درخواست از کرزی برای اطمینان از حقوق و مشارکت آنها در حل مسائل دولتی درخواست کردند.

پیشتر ، رئیس جمهور سابق از طالبان خواسته بود تا کاستی های موجود در ترکیب کابینه وزیرانی را که تشکیل داده اند برطرف کند و خاطرنشان کرد، که هر شهروند از جمله زنان حق مشارکت در اداره کشور و خدمت به مردم را دارد.

شیعیان بیش از 30 درصد از جمعیت افغانستان را تشکیل می دهند و بیشترین شیعیان از قوم هزاره است که در مرکز و شمال افغانستان زندگی می کنند. با در نظر گرفتن سیاست های تبعیض آمیز علیه اقلیت های قومی و مذهبی از سوی طالبان ، که در سال های 1996-2001 در این کشور قدرت داشتند ، شیعیان از تکرار سرکوب ها می ترسند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала