هشدار رئیس اداره امنیت داخلی بریتانیا در مورد حملات تروریستی مشابه 11 سپتمبر

© AP Photo / Mike Dererهشدار رئیس اداره امنیت داخلی بریتانیا در مورد حملات تروریستی مشابه 11 سپتمبر
هشدار رئیس اداره امنیت داخلی بریتانیا در مورد حملات تروریستی مشابه 11 سپتمبر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.09.2021
عضو شوید
مدیر کل اداره امنیت داخلی بریتانیا، «MI5»، قدرت گرفتن طالبان در افغانستان را یک «تقویت روحیه» برای گروه‌های افراطی جهت انجام حملات تروریستی در کشورهای دیگر خواند و در مورد خطر حمله دیگری مشابه حملات تروریستی 11 سپتمبر 2001 به ایالات متحده، هشدار داد.

به گزارش اسپوتنیک، کن مک‌کالوم، مدیرکل  «MI5»، اداره امنیت داخلی بریتانیا، گفت که نگرانی بزرگی که از افغانستان می‌آید، در کنار تاثیرات درونی آن، این خطر است که تروریست‌ها بازسازی شوند و بار دیگر از طریقی توسعه یافته‌تر و با توطئه‌های پیشرفته‌تر از آنچه در یازدهم سپتامبر با آن مواجه شدیم، در برابر ما خودنمایی کنند.

مدیرکل  «MI5»گفت: تردیدی نیست که رویدادهای اخیر در افغانستان برخی از افراطگراها را دلگرم و جسور کرده است، و از این رو هوشیاری ما دقیقا در مورد این قبیل خطرات، در کنار طیفی از دیگر تهدیدها، چیزی است که سازمان (تحت مدیریت) من بر روی آن تمرکز دارد.

کن مک‌کالم، مدیرکل اداره امنیت داخلی بریتانیا هشدار داد که اتفاقات اخیر در افغانستان می‌تواند باعث "جسور شدن" تروریست‌ها در بریتانیا شود.

آقای مک‌کالم، که روز جمعه 10 سپتمبر به مناسبت بیستمین سالگرد حملات یازدهم سپتمبر در یک برنامه رادیویی بی‌بی‌سی صحبت می‌کرد گفت که تهدیدات تروریستی ظرف یک شب تغییر نمی‌کند اما روی کار آمدن طالبان در افغانستان می‌تواند «تقویت روحیه‌ای» برای افراط گرایان باشد.

او گفت که بریتانیا باید نسبت به «افزایش احتمال اقدامات تروریستی الهام گرفته» هوشیار باشد.

به گفته این مقام امنیتی بریتانیا، طی 4 سال گذشته «31 توطئه حمله تروریستی» در بریتانیا در مراحل نهایی کشف و خنثی شده است.

بیست سال پیش در صبحی در اواخر تابستان در روز 11 سپتمبر سال 2001 میلادی جهان تغییر کرد، زیرا چهار طیارۀ ربوده شده به دو ساختمان مهم امریکا، نمادهایی از قدرت اقتصادی ، سیاسی و نظامی آن کشور، برخورد کردند. حملات 11 سپتمبر که 2999 نفر را کشت تا حالا بزرگترین حمله مسلحانه در خاک ایالات متحده امریکا است و پیامدهای آن تا امروز احساس می‌شود.

پس از این حملات بود که به اصطلاح «جنگ علیه تروریسم» توسط ایالات متحده از جمله با حمله به دو کشور افغانستان و عراق آغاز شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала