حامد کرزی و عبدالله عبدالله با امور خارجه‌ی دولت قطر دیدار کردند

© Photo / facebook acccount of abdullah abdullah حامد کرزی و عبدالله عبدالله با امور خارجه‌ی دولت قطر دیدار کردند
حامد کرزی و عبدالله عبدالله با امور خارجه‌ی دولت قطر دیدار کردند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.09.2021
عضو شوید
رییس جمهور پیشین افغانستان و رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی امروز در اقامتگاه خویش با معاون صدر اعظم و وزیر امور خارجه‌ی دولت قطر و هیأت همراه ایشان دیدار کردند.

به گزارش اسپوتنیک، حامد کرزی و عبدالله عبدالله ‎در دیدار با معاون صدر اعظم و وزیر امور خارجه‌ی دولت قطر و هیأت همراه ایشان، از نقش و تلاش‌های دولت قطر برای تأمین صلح و میزبانی از روند مذاکرات تشکر و قدردانی نموده و دو طرف در باره‌ی تحولات اخیر افغانستان و ایجاد نظام همه شمول بحث و تبادل نظر کردند.

ورود وزیر خارجه قطر به کابل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.09.2021
ورود وزیر خارجه قطر به کابل

درعین حال، ‎معاون صدر اعظم و‌ وزیر امورخارجه‌ی قطر از ماندن رییس جمهور پیشین و رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی در کنار مردم تقدیر نمود و تاکید کرد که دولت قطر بدون مداخله در امور داخلی افغانستان به تلاش‌های خود برای تأمین ثبات در افغانستان ادامه می‌دهد و دیدگاه‌های آنان برای قطر مهم می‌باشد.

قطر مهترین کشور در تحولات اخیر افغانستان طی سال‌های گذشته است. این کشور میزبان مذاکرات بین آمریکا و طالبان بود که منجر به امضا توافق دوحه شد. 

پس از آن نیز این کشور میزبان گفتگوهای میان افغانستانی ها بود که با آغاز خروج آمریکا از افغانستان و تسلط طالبان بر کابل نیمه تمام ماند.

پس از خروج آمریکا از فرودگاه کابل، قطر به همراه ترکیه یک تیم فنی به افغانستان اعزام کرد و در حال تلاش برای از سرگیری فرودگاه کابل است و تاکنون چند هواپیمای این کشور کمک های انساندوستانه را به افغانستان منتقل کردند. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала