درخواست کمک مالی سودان برای ارائه پایگاه نظامی به روسیه در ساحل دریای سرخ

© REUTERS / Mohamed Nureldin Abdallahدرخواست کمک مالی سودان برای ارائه پایگاه نظامی به روسیه در ساحل دریای سرخ
درخواست کمک مالی سودان برای ارائه پایگاه نظامی به روسیه در ساحل دریای سرخ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.09.2021
عضو شوید
سودان اصلاح توافق نامه ایجاد پایگاه دریایی روسیه در بندر سودان و در سواحل دریای سرخ را ضروری می داند.

سودان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.07.2021
ایجاد پایگاه قوای بحری روسیه در سودان
به گزارش اسپوتنیک، منبع آگاه در وزارت دفاع سودان خبر داد، که بدین ترتیب سودان از روسیه کمک اقتصادی در شرایط اجاره به مدت ۵ سال با امکان امضای توافق برای ۲۵ سال دریافت می کند.

این منبع گفت: « وزارت دادگستری سودان اصلاح در مفاد توافقنامه بین سودان و روسیه در خصوص ایجاد پایگاه روسی در بندر سودان در دریای سرخ را ضروری می داند. توافقی که بین دولت سابق سودان و روسیه حاصل شده است».

به گفته ی این منبع، دولت سودان برای ارائه محل پایگاه نظامی در ساحل دریای سرخ به روسیه، پرداخت مبلغی به بانک مرکزی سودان طی پنج سال اول استفاده از پایگاه با امکان تمدید توافق به مدت ۲۵ سال درخواست کرده است. وی همچنین خاطر نشان کرد که روسیه به این پیشنهاد سودان پاسخ نداده است.

در ماه جون رئیس ستاد نیروهای مسلح سودان اطلاع داد که کشور قصد دارد توافق مربوط به ساخت پایگاه نظامی روسیه در دریای سرخ را مجددا بررسی کند.

 

در پایان ماه اپریل، شبکه تلویزیونی العربیه به نقل از یک منبع گزارش داد که سودان توافق ایجاد پایگاه نظامی روسیه در دریای سرخ را که با مقامات قبلی امضا شده بود، بسته می کند. در پی این امر، سفارت روسیه در خارطوم اظهار داشت که ادعاهای مربوط به تعلیق توافقنامه ایجاد پایگاه دریایی روسیه با واقعیت مطابقت ندارد.

توافق برای ایجاد ایستگاه نیروی دریایی روسیه در سودان در نوامبر 2020 مشخص شد. بر اساس این سند، حداکثر تعداد پرسنل در نقطه دریایی، که کار آنها توسط نیروها و وسایل طرف روسی انجام می شود ، از 300 نفر تجاوز نخواهد کرد. بیش از چهار کشتی روسی قادر به اقامت همزمان در آنجا نخواهند بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала