رایزنی مقامات اطلاعاتی هشت کشور منطقه درباره افغانستان

© Photo / twitter/Adeel.Wرایزنی مقامات اطلاعاتی هشت کشور منطقه درباره افغانستان
رایزنی مقامات اطلاعاتی هشت کشور منطقه درباره افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.09.2021
عضو شوید
رسانه‌های پاکستانی اعلام کردند که روسای اطلاعات کشورهای ایران، روسیه، چین، قزاقستان، ترکمنستان و ازبکستان به میزبانی پاکستان در نشستی با محوریت وضعیت افغانستان شرکت کرده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک، وبگاه شبکه خبری «جیو» پاکستان در خبری اعلام کرد که این کشور میزبان برگزاری نشست رایزنی رؤسا و مقامات ارشد اطلاعاتی کشورهای منطقه با موضوع بررسی وضعیت به سرعت در حال تغییر افغانستان در پی تسلط طالبان، بوده است.

به ادعای این رسانه پاکستانی، جنرال «فیض حمید» رئیس سازمان اطلاعات پاکستان (آی‌اس‌آی) میزبان رؤسای اطلاعات کشورهای روسیه، ایران، چین، قزاقستان، ترکمنستان و ازبکستان در این نشست بوده است.

گفته می‌شود که شرکت کنندگان در این نشست درباره وضعیت امنیتی افغانستان تبادل نظر کردند و این در حالی است که طالبان تنها چند روز پیش از تشکیل دولت موقت در افغانستان خبر داد.

پیشتر نیز فیض حمید در رأس یک هیأت بلندپایه از پاکستان، به دعوت شورای رهبری طالبان به کابل سفر کرده بود و گفته شده بود که وی در این سفر قرار بوده است در مورد روابط تجاری و امنیتی طالبان با پاکستان گفتگو کند.

لازم به ذکر است که طالبان هفته گذشته فهرست اعضای کابینه و رئیس دولت جدید در افغانستان را معرفی کرد که بر خلاف وعده‌های اولیه این گروه، خبری از فراگیر بودن و وجود چهره‌ها و شخصیت‌ها از اقوام مختلف این کشور در دولت مذکور نیست.

جبهه مقاومت ملی در افغانستان به رهبری احمد مسعود که در حال مبارزه با طالبان در دره‌های ولایت پنجشیر و نواحی اطراف آن است، با بیان اینکه کابینه معرفی شده از سوی طالبان مشروعیت ندارد اعلام کرد که این جبهه بعد از مشورت با شخصیت‌های سیاسی، ساختار حکومت انتقالی مردم سالار را اعلام خواهد کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала