هشدار اپل: لرزش موترسایکل‌های پرقدرت دوربین آیفون را خراب می‌کند

© REUTERS / Apple Inc.هشدار اپل: لرزش موترسایکل‌های پرقدرت دوربین آیفون را خراب می‌کند
هشدار اپل: لرزش موترسایکل‌های پرقدرت دوربین آیفون را خراب می‌کند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.09.2021
عضو شوید
اپل امروز صفحه جدیدی را در وب‌سایت خود ایجاد کرده تا به کاربران آیفون درباره دوربین این گوشی هشدار بدهد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از دیجیاتو، این شرکت می‌گوید برخی فرکانس‌های لرزشی از جمله لرزش‌هایی که توسط موترسایکل‌های پرقدرت ایجاد می‌شوند، می‌توانند به دوربین آیفون آسیب برسانند.

مک‌بوک پرو 14 و 16 اینچی اپل با تراشه M1X از راه می‌رسند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.08.2021
مک‌بوک پرو 14 و 16 اینچی اپل با تراشه M1X از راه می‌رسند

اپل می‌گوید آیفون‌هایی که دوربین‌شان لرزشگیر اپتیکال (OIS) یا فوکوس خودکار حلقه-بسته (AF) دارد، به خاطر استفاده از ژیروسکوپ یا حسگرهای مقناطیسی که به جبران حرکات و لرزش‌های زمان عکاسی یا فلم‌برداری می‌پردازند، مستعد این نوع آسیب‌ هستند. OIS و AF برای افزایش ثبات دوربین آیفون طراحی شده‌اند اما مواجهه طولانی مدت آن‌ها با لرزش‌های شدید در برخی فرکانس‌ها می‌تواند باعث آسیب این سیستم‌ها شود.

اپل به همین خاطر به کاربران توصیه کرده که آیفون خود را به‌صورت مستقیم روی بدنه یا دسته‌های این موترسیکل‌ها نصب نکنند، چون انتقال مستقیم ارتعاشات می‌تواند خطرناک باشد. این شرکت برای نصب آیفون روی موترسیکل های کم‌توان و برقی هم کاربران را به استفاده از لرزشگیر توصیه کرده تا احتمال صدمه به حداقل برسد.

مشخص نیست که اپل به دلیل خاصی این صفحه را امروز به وب‌سایت خود اضافه کرده یا خیر، ولی در طول سال‌های اخیر گهگاه گزارش‌هایی پیرامون صدمات ناشی از نصب آیفون روی موترسیکل‌ها در انجمن‌های گفتگوی آنلاین مشاهده شده بود.

اپل قبلا هشدار داده بود که سیستم‌های OIS و AF می‌توانند از تداخل مقناطیسی هم آسیب ببینند. ظاهرا برخی لوازم جانبی آیفون دارای نوعی میدان مقناطیسی هستند که می‌تواند کیفیت دوربین را پایین بیاورد. با این حال، اگر کاربر استفاده از این لوازم جانبی را متوقف کند، مشکل حل می‌شود. اما مشکلات لرزشی خیلی جدی‌تر از تداخلات مقناطیسی بر آیفون اثر می‌گذارند و می‌توانند موجب آسیب دائمی شوند.

همه مدل‌های آیفون از مدل آیفون 6 پلاس و آیفون 6 اس پلاس به بعد که لرزشگیر اپتیکال و فوکوس خودکار دارند، در معرض این آسیب قرار دارند و کاربران باید مراقب آن‌ها باشند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала