وزرات تحصیلات عالی : مضامینی که در تضاد با اسلام باشد حذف خواهد شد

© Sputnik / Zahra Sayasاوضاع دانشگاه در افغانستان و آمد آمد طالبان؛ دانشگاه تعلیم و تربیه استاد ربانی در کابل
اوضاع دانشگاه در افغانستان و آمد آمد طالبان؛ دانشگاه تعلیم و تربیه استاد ربانی در کابل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.09.2021
عضو شوید
 همزمان با تحولات پسین در نظام کشور، به ویژه نظام تحصیلی، در حال که نزدیک به یک هفته از آغاز درس‌ها در دانشگاه‌های خصوصی می‌گذرد اما حضور دانشجویان و آموزگاران هنوز هم به شدت کمرنگ ‌است.

به گزارش اسپوتنیک، همزمان با خوشبینی‌ها از آغاز دوباره درس در دانشگاه‌های دولتی، مقام‌های وزارت تحصیلات عالی روز یک‌شنبه از  احتمال حذف برخی از مضامین که به گفته آنان در تضاد با اسلام استند، خبر دادند.

سبک جدید تحصیل دانشجویان در افغانستان. - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.09.2021
نصب پرده/سبک جدید تحصیل در دانشگاه های افغانستان

سرپرست این وزارت، شیخ عبدلباقی حقانی، بحث درباره سیستم آمورشی صنوف مختلط را در دانشگاه‌های کشور پایان یافته می‌داند و بر از سرگیری نظام تحصیلی با برخی تغییرات عمده در چارچوب شریعت اسلامی سخن می‌زند.

شیخ عبدلباقی حقانی در یک نشست خبری گفت: «وقتی که آمادگی‌ها ختم شد، تاریخ دقیق آغاز دانشگاه‌های دولتی را اعلام می‌کنیم. خیلی وفت نمی‌گیرد، کمتر از یک هفته دیگر وقت کار دارد.»

سرپرست این وزارت در حالی که به فراهم سازی زمینه ورود کدرهای علمی از خارج به افغانستان سخن می‌زند، از حذف برخی مضامین درسی در دانشگا‌ه‌های کشور که به گفته او در تضاد با اسلام قرار دارند نیز خبر می دهد.

شیخ عبدلباقی حقانی به خبرنگاران گفت: «هر مضمونی که در تضاد با شریعت اسلامی باشد، حذف خواهد شد.»

در همین حال، برخی از داشجویان می‌گویند که وضعیت مبهم کنونی در نظام تحصیلی، آنان را به شدت نگران آینده شان کرده است و طرح‌های تازه برای پیش‌برد درس‌ها در دانشگاه‌ها را دشوار  می‌دانند.

سرپرست این وزارت می‌افزاید که با راه ‌اندازی یک برنامه شفاف بسیاری از دانشجویان را جهت فراگیری آموزش به خارج از کشور می‌فرستند تا از تجربه آنان در آینده در کشور استفاده شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала