کوریای شمالی آمریکا را به "جنایت علیه حقوق بشر" در فغانستان متهم کرد

© REUTERS / Sgt. Isaiah Campbell / U.S. Marine Corps کوریای شمالی آمریکا را به "جنایت علیه حقوق بشر" در فغانستان متهم کرد
 کوریای شمالی آمریکا را به جنایت علیه حقوق بشر در فغانستان متهم کرد  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.09.2021
عضو شوید
 کوریای شمالی در اعلامیه‌ی، جنگ آمریکا در افغانستان را "جنایت علیه حقوق بشر" خواند و نظامیان آمریکایی را به ارتکاب "جنایات کشتار جمعی" علیه مردم بی‌گناه این کشور متهم کرد.

  به گزارش اسپوتنیک، کوریای شمالی، با انتشار بیانیه‌ای در وب‌سایت وزارت امور خارجه آن کشور، تحت عنوان "آمریکا بابت جنایت حقوق بشری خود به هر بهایی باید محاکمه شود" تاکید کرد که "پرواز شتابزده" نیروهای آمریکایی پایان ناگهانی دو دهه "مبارزه با تروریسم" واشنگتن در افغانستان را رقم زد.

در این بیانیه آمده است: در این مقطع زمان، صدای جهانیان که می‌خواهند نیروهای آمریکایی به خاطر جنایات کشتار جمعی علیه مردم بی‌گناه محاکمه شوند و قضاوت سختگیرانه‌ای علیه جنایتکاران صورت پذیرد، بلند می‌شود.

تهدید کوریای شمالی به آمریکا: از اقداماتی که ما را خشمگین می‌کند بپرهیزید - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.03.2021
تهدید کوریای شمالی به آمریکا: از اقداماتی که ما را خشمگین می‌کند بپرهیزید

در این بیانیه همچنین به اظهارات مقام‌های دولتی ایران و چین و یک گزارش خبری جاپان اشاره شده مبنی بر اینکه عملیات‌های ارتش آمریکا جان شماری از غیرنظامیان را در افغانستان گرفته است.  

وزارت خارجه کوریای ‌شمالی گفت: تمام حقایق فوق تأیید این مطلب است که تمام مکان‌هایی که زیر پای نیروهای آمریکایی لگدمال شدند، به زمین سوخته حقوق بشری تقلیل یافته‌اند. ایالات متحده پشت نقاب "قضاوت حقوق بشری" مرتکب چنین جنایت‌هایی در بخش‌های مختلف جهان شده است.

همچنین وزارت خارجه کوریای شمالی هفته گذشته از آمریکا بابت جنگ افغانستان و تبعیض نژادی انتقاد کرده و این کشور را نابودکننده حقوق بشر و دموکراسی توصیف کرد.  

آمریکا در سی آگست خروج از افغانستان را تکمیل کرد و به بیست سال جنگ که به بهانه حملات تروریستی در یازده سپتامبر 2001 آغاز شده بود، پایان داد. در آن زمان، افغانستان تحت کنترل طالبان بود. طالبان بعد از بیست سال در 15 آگست 2021 قدرت را دوباره به دست گرفت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала