طالبان: محدودیت‌ مرزهای زمینی با پاکستان به زودی رفع خواهد شد

© REUTERS / Saeed Ali Achakzaiطالبان: محدودیت‌های مرزهای زمینی با پاکستان برداشته می‌شود
طالبان: محدودیت‌های مرزهای زمینی با پاکستان برداشته می‌شود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.09.2021
عضو شوید
سخنگوی طالبان تعهد نموده است که مقامات دولت جدید افغانستان به زودی محدودیت های مرزی با پاکستان را حل و فصل خواهند کرد.

به گزارش اسپوتنیک،حدود چهار هفته است که دولت پاکستان روی گذرگاه‌های زمینی خود با افغانستان، محدودیت‌های شدیدی وضع کرده است. در پی تسلط طالبان بر کابل، هزاران تن تلاش کردند که از طریق زمین و هوا افغانستان را ترک کنند.

پاکستان هتل‌های نزدیک مرز را برای مهاجرین افغانستان آماده می‌سازد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.08.2021
پاکستان هتل‌های نزدیک مرز را برای مهاجرین افغانستان آماده می‌سازد

جمع بزرگی از این افراد تلاش کردند که از طریق مرزهای زمینی وارد پاکستان شوند. در اولین روزهای پس از سقوط کابل، یک تعداد به‌آسانی وارد پاکستان شدند، اما در حال حاضر رفت‌و‌آمد برای کسانی که حتا سند قانونی سفر به پاکستان را هم دارند، به دلیل تراکم هزاران نفر در اطراف مرز، مشکل شده است.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگو و معین وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان، این مشکلات را می‌پذیرد و می‌گوید: «در این اواخر مشکلات هم‌وطنان ما در مرز چمن و تورخم زیاد شده است، ما بارها از دولت پاکستان تقاضا کرده‌ایم که دروازه‌های خود را بسته نکند، مهاجران بروند، مریضان بروند، رفت‌و‌آمد بین دو کشور عادی باشد.»

وی می‌افزاید که پاکستان نگران امنیت خود است و به همین دلیل بر مرزهای خود محدودیت وضع کرده است. به قول این مقام طالبان، پاکستان نگران است افراد گروه داعش که از زندان‌های افغانستان رها شده‌اند، وارد این کشور شوند.

سخنگوی طالبان می‌گوید که آنان به دولت پاکستان گفته‌اند که مسافران را از لحاظ امنیتی بررسی کنند، اما به آنان اجازه ورود به خاک‌شان را بدهند. ذبیح‌الله مجاهد ابراز امیدواری کرد که به‌زودی این محدودیت‌ها از مرزهای مشترک دو کشور برداشته شود. وی تاکید کرد: «یک تراکم عمده هم‌وطنان ما در بندر تورخم و چمن به وجود آمده است، اما هیچ‌گونه استفاده از خاک ما بر ضد پاکستان نخواهد شد.» با این حال دیده شود که محدودیت‌ها از این گذرگاه‌ها چه وقت برداشته می‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала